Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

danrik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
270
Hoi,

Tot nu toe werk ik op een stokoude pc, ik vind persoonlijk dat het tijd is voor een nieuwe pc.

Ik wil graag zelf een pc samenstellen. Mijn budget groet met 70 euro per maand, video en audio zijn erg belangrijk.

Iemand suggesties?

Ik zat persoonlijk te denken aan een coolermaster kast.
 
heel leuk dat je 70 euro per maand er voor over hebt maar wat is je budget?

En wat ben je van plan met video en audio om te gaan doen? Alleen luisteren en kijken of ook bewerken?
Ga je er op gamen, zo ja, welke games?

Wat meer informatie zou dus fijn zijn!
 
Topic Titel - Voor de helpers en eventuele zoekers op het forum is het ook prettig als je je topictitel een duidelijke omschrijving mee geeft. Denk daarbij aan "Multimedia-pc 800 euro" of "Game-pc 1500 euro" "Budget-pc 300 euro"
----
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

even invullen
 
Bedankt voor tips!

Ik wil met mijn pc gamen, film bewerken en film kijken.

Het is belangrijk dat hij blueray ondersteund, ik gebruik 2 monitors en ik zet er windows 7 op.
Stilte iis niet bepaald belangrijk, en ik geef de voorkeur aan een Intel i7 processor.

Verder alle randapparatuur heb ik al, zoals monitoren, muizen enz.

Ik had in gedachten iets samen te stellen rond de duizen euro.
 
http://tweakers.net/gallery/357008?wish_id=71072#tab:wenslijst


Weet niet welke spellen je wilt gaan spelen op welke resolutie en kwaliteit, maar dit zou prima moeten kunnen, je kan ook de HD5850 nemen.

Houd wel rekening met verzend kosten en mogelijk andere kosten dan hier aangegeven.

Dit is van Azerty:
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 59,74
OCZ ModXStream Pro 700W € 84,98
Samsung SH-B083L € 83,91
Intel Core i7 920 € 212,90
Sony Optiarc AD-7240S Zwart € 21,16
MSI X58 Pro-E 1x € 177,10
Club3D HD5770 OC Edition € 166,46
Antec Three Hundred € 51,05
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 160,20
Subtotaal inclusief kosten € 1.024,50


Zit dan nog geen eventuele windows 7 en assemblage bij.

Mijn advies: spaar even door en neem een HD5850, of ga voor een AMD quad core dan kom je goedkoper uit met mobo en je CPU.
 
Bedankt voor je reactie,

Het zou inderdaad wel slim zijn om nog wat langer door te sparen, in dat geval zou ik zeggen dat mijn budget rond de 1500 euro, wat zou je mij daarbij aanraden?

En zou je dan ook tussen haakjes kunnen zetten wat wat is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan