Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Hoi,
Ik heb laatst hier een topic begonnen voor het samenstellen van een pc.
Ik heb het gekocht en komt vandaag of morgen binnen.
Ik ga hem zelf bouwen daar heb ik een vraag bij.
Hoe kan ik me zelf anitstatisch maken.
Ik heb thuis geen radiator of metalen wasbakken.
Werken rubberhandschoentjes ook ? zoals in ziekenhuizen.

Gr Ward

Ten eerste: je moet ALTIJD spanningsvrij werken. Dus alle stekkers eruit voordat je ergens met je vingers in gaat zitten. Klinkt voor de hand liggend, maar je zal de eerste (en de laatste) niet zijn...

Wat betreft bouwen: alles komt zo uit de doos, dus nieuw, dus weinig kans op reststroom of iets dergelijks. Dat kan je redelijk veilig gewoon inbouwen.
Zolang je de stekker nog niet hebt aangesloten kan er eigenlijk weinig gebeuren. Anders zou je nog een antistatisch polsbandje kunenn nemen. Dat maak je vast aan de systeemkast, zodat - mocht zich toch een stroompje aandienen - er in ieder geval niets gaat vonken tussen jouw vingers en de onderdelen van je pc. Isolerende handschoentjes kan ook, maar die dokterhandschoenjtes afdoende zijn weet ik niet... de isolerende handschoenen die elektriciens gebruiken zijn niet echt geschikt, die zijn veel te lomp.

Je kan ook wat voorzorgsmaatregelen nemen door geen synthetische kleding te dragen (want dat wrijft langs je huid en geeft statische energie), niet op synthetische vloer gaan staan (maar bv hout of steen). Maak jezelf antistatisch door voordat je gaat beginnen even een (niet geschilderd) deel van de verwarming aan te raken. Bij gebrek aan radiator kan je ook een deel van de waterleiding (een kraan bijvoorbeeld) nemen. Verwarming en waterleiding zijn geaard, dus mocht je al een beetje statisch zijn, ben je dat kwijt.

Oh... nog een laatste kleine tip: niet de afstandhoudertjes vergeten tussen moederbord en systeemkast!!!

Bedenk wel... een antistatisch polsbandjeis eigenlijk alleen maar bedoeld om te isoleren tegen opgelopen wrijvingsenergie. Als je 230Volt op je vingers krijgt, ben je met zo'n bandje ook niet blij.

Laatst bewerkt:
misschien ff de fimppjes in mijn handtekening bekijken?

Hey,

Ik heb vandaag de voeding drive en koeler in de kast gezet.
En de processor en geheugen op het moederbord.
Toen ging ik de scythe mugen 2 uitpakken........ het gaat net passen of net niet.
Ik moest het Ram eerst erin doen anders past de koeler niet.
Op het moederbord past hij wel maar in de kast ben ik niet zeker van.
morgen zet ik de rest in elkaar en laat ik het wel weten :P

Gr Ward

copietje van hardwareinfo forum.

Ik heb een Coolermaster Elite 332, en hierin past de Mugen 2 zonder problemen.
Mijn broertje heeft ook de Elite 333, en volgens mij zijn de kasten van binnen hetzelfde. Dus ik denk dat hij wel past.

Het lijkt erop dat het moet passen :P.

Even voor de zekerheid.
Ik heb mijn geheugen nu in de 2e en 4ee slot zitten vanaf de procesor gerekend.
Dat lijkt me het beste toch ?

Ik ben even bezig geweest.
de eerste keer dat ik een koeler plaatste.
Volgends mij zit het goed.
Hij zit stevig en ik heb het moederbord ( met afstandhouders !!! ) al geplaatst :P.
De scythe mugen 2 ziet er nu nog lomper uit :P maar de kast past dicht met 1 cm speling.
nu alle kabels en videokaart aansluiten.
Je kan toch ook de pc aan zetten zonder windoes etc. moet ik dan gewoon het bijgeleverde cdtje van het mobo erin doen ?

Nog een vraagje : aan het einde van mijn pci - e 2.0 slot zit een schuifje die kan ik heen en weer schuifen.... wat moet ik er mee ? kan het nergend vinden.

Gr Ward

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan