Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepernootje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Beste mensen,

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen bij Alternate of 4Launch.
Hij zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor gewoon schoolwerk maar ik wil er ook graag op kunnen gamen. (League of Legends, Minecraft, Skyrim, The Sims 3)

Nu heb ik thuis nog een behuizing, een HDD en een Windows 7 installatie, dus die hoef ik geen aan te schaffen.
Ik zat er over te denken om het volgende te nemen:
computer3.png

Maar omdat ik hier eigenlijk geen verstand van heb een aantal vragen:
1. Wat zou een geschikte videokaart van max 150 euro zijn om bovenstaande games goed te kunnen spelen?
2. Is 16 GB te veel werkgeheugen?
3. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

1. de Amd 6850 bijvoorbeeld.
2. Ja absoluut, tenzij je actief een beeld/videobewerking of een andere taak waar je veel RAM voor nodig hebt (games is ongeveer 4-6gb max (battlefield3 trekt hier ong. 6gb).
Mijn idee? koop 8gb i.p.v 16 en gebruik dat geld voor een 6870?
3. Of alles wel IN de kast past ;) hoe goed je airflow is, etc.

Bedankt! Het is inderdaad een beetje overdreven dan om 16GB te nemen, heb het al weer veranderd in 8GB. Over de videokaart, ik was vergeten te zeggen dat de monitor die ik nog heb alleen een VGA aansluiting heeft en de AMD 6850 zou ik hier dan niet op kunnen aansluiten. Nu had ik de Nvidia GTX550 Ti gevonden die wel VGA ondersteund alleen nu vraag ik me af of deze videokaart wel geschikt zou zijn qua prestaties?

Of alles in de kast past en de airflow enzo heb ik werkelijk geen verstand maar daar laat ik m'n oom wel bij helpen.

Je krijgt bij de meeste videokaarten met DVI connectors een DVI>VGA stukje, daar kan je dan gewoon een vga kabel aan aansluiten (heb ik zelf lang met 3 schermen gedaan (eyefinity)

14386d1320326362-beeldscherm-geen-dvi-vga-dvi.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan