Jannick008
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 22 feb 2012
hallo,
het is weeral tijd om een nieuwe computer te kopen maar dan komen de vragen natuurlijk
Ik ben aan het twijfelen of ik nu een i5 2500K of i7 2600K zou nemen.
Het hoofdoel van de pc is voornamelijk software ontwikkeling maar spellekes ga ik ook zeker spelen.
Verder zet ik regelmatig films van de camera (mpeg) om naar avi. Ga ik dan een perfomantie verschil zien
tussen de i5 en de i7? (ik heb al begrepen dat ik dan best een z68 chipset neem)
Wat ik nog moeilijk vind om te kiezen is het moederbord. Ik ben niet van plan sli of crossfire te gebuiken
dus dat hoef voor mij helemaal niet. Ik heb ondertussen al wel wat sata hds (een stuk of 4) en e-sata vind ik
wel gemakkelijk. Wireless is ook een plus maar niet echt noodzakelijk. Welke prijsklasse schatten jullie dat ik
zal moeten voorzien voor een moederbord?
Ik heb ook interesse in een 120GB SSD maar waar ziet het verschil nu. De prijzen varieren nogal hard
Verder denk ik voldoende te hebben met een 600W voeding. Is dit voldoende?
Ter volledigheid:
* Geheugen zal een kingston DDR3 2x4GB 1333Mhz worden.
* nVidia GTX 560 Ti 1GB DDR5
Graag jullie bedenkingen, opmerkingen of aandachtspunten.
Bedankt,
Jannick008
het is weeral tijd om een nieuwe computer te kopen maar dan komen de vragen natuurlijk
Ik ben aan het twijfelen of ik nu een i5 2500K of i7 2600K zou nemen.
Het hoofdoel van de pc is voornamelijk software ontwikkeling maar spellekes ga ik ook zeker spelen.
Verder zet ik regelmatig films van de camera (mpeg) om naar avi. Ga ik dan een perfomantie verschil zien
tussen de i5 en de i7? (ik heb al begrepen dat ik dan best een z68 chipset neem)
Wat ik nog moeilijk vind om te kiezen is het moederbord. Ik ben niet van plan sli of crossfire te gebuiken
dus dat hoef voor mij helemaal niet. Ik heb ondertussen al wel wat sata hds (een stuk of 4) en e-sata vind ik
wel gemakkelijk. Wireless is ook een plus maar niet echt noodzakelijk. Welke prijsklasse schatten jullie dat ik
zal moeten voorzien voor een moederbord?
Ik heb ook interesse in een 120GB SSD maar waar ziet het verschil nu. De prijzen varieren nogal hard
Verder denk ik voldoende te hebben met een 600W voeding. Is dit voldoende?
Ter volledigheid:
* Geheugen zal een kingston DDR3 2x4GB 1333Mhz worden.
* nVidia GTX 560 Ti 1GB DDR5
Graag jullie bedenkingen, opmerkingen of aandachtspunten.
Bedankt,
Jannick008