Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag dit even invullen

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
 
Laatst bewerkt:
Graag dit even invullen
Mijn Budget maakt niet veel uit, een pc is mijn hobby ik ben er elke dag wel een aantal uur, en als ik game nog veel langer mee bezig.
800-1200 euro zonder os zonder voeding en HD want dat heb ik allemaal...

nu 1x iets meer uitgeven is toch weer 4-5 jaar plezier ervan d8 ik :)

Doel... Gamen, Downloaden en internetten Games zoals Diablo 3, en Guildwars 2 en soms wat race games
De pc staat in de woonkamer we horen hem nu ook goed, veel erger moet het niet worden :)

Mijn vader helpt mee de pc te assembleren die heeft daar zijn hobby in, kan het zelf ook wel, maar met processor en koeler kan ik wel hulp gebruiken
Windows 7 64bit
logitech muis m705 en toetsenbord
mediaplayer Medi8ter 500x2
logitech Z10 speakers
dat was zo ongeveer



Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
 
hallo welkom op helpmij
het geheugen is erg overdreven je zal met 8GB werkgeheugen iedere game ook al prima spelen
meer werkgeheugen maakt je computer niet sneller tenzij je aan zware videorendering doet met programmas zoals CS5 of Sony vegas

de voeding die je hebt is al 2 jaar gebruikt dan kun je er vanuit gaan dat deze dit niet meer volledig kan leveren
maar dan zit je alsnog ruim goed voor een degenlijk gaming systeem

je SSD keuzen is wat dat betreft niet echt optimaal de Samsung 830 128gb is een stuk sneller net zoals de Intel 320 120GB
en die zijn ook een heel stuk betrouwbaarder
(let op de opgegeven theoretische SSD prestaties van 500MBps zijn fictief en de daadwerkelijke snelheid komt niet in de buurt.)


ook zal een I7 processor het gamen niet doen verbeteren
de i7 3770K is eigenlijk gewoon een i5 maar dan met Hyperthreading support en daar maken games nou net geen gebruik van
dus wees slim en kies voor een i5 3570K en spendeer dat overgebleven geld in een videokaart daar hebben games veel meer aan ook in de toekomst
 
Laatst bewerkt:
Je samenstelling is oke , maar wel een duur moederbord .
Je moet opletten met de mugen 2 want die moederbord heeft koelblokjes vlakbij de cpu , je hebt kans dat de mugen 2 niet past.
 
ik heb hier het een en ander samengesteld wellicht vind je het wat
de mugen koeler past trouwens prima op het moederbord alleen het ram kan een probleem zijn omdat die er nog hoger uitsteken
dit is wat ik zou doen klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie tips,
hdd ga ik aanpassen naar een samsung !
Ik heb al vaker gelezen dat een i7 met gamen niet meer presteerd dan de i5.
ik ga dan ook voor de i5 3570k

7970 sapphire :)

ik zag het moederbord op de site van asus en hadalles grlezen en d8 wow das een goede kaart....
maar de goedkopere kaarten hebben dat ook allemaal de Z77 dan.

wat bied de asus p8Z77 pro a160euro meer als die van 108 euro?

sorry voor de warige text stuur dit bericht via telefoon :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan