Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc voor me broer, want die van hem is al een half jaartje stuk en was alweer redelijk oud.

wat wil je ermee gaan doen? Gamen (voornamelijk Diablo III) en gewoon de dagelijkse dingen zoals internet en muziek luisteren.
is stilte belangrijk? Moet geen stofzuiger worden dus ja enigzins
zelf de pc in elkaar zetten? Graag door winkel laten doen I.V.M garantie
Randapparatuur nodig? Geen randapparatuur nodig
Windows nodig? Geen windows nodig

Het budget is 500-600 euro

Ik hoop dat iemand voor mij (ons) een leuk systeem kan samenstellen

Mvg,
Drioras

Je winkelmandje werkt niet...
Ik zou voor die van ozanishier gaan, alleen dan nog iets bezuinigen op bijv. ram en kast, en dan i.p.v. de 6850 een 6870 nemen.

sorry voor het niet werkende winkelmandje, had hem getest en dacht dat hij het deed...

Heb hem nog eens:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[225854]=1&product[409338]=1&product[7517]=1

En anders hier de specs:

Azerty PC Montage 1 jaar garantie
Sapphire RADEON HD 6870
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
WD Scorpio Black WD5000BPKT
Corsair ddr3 1333mhz 2gb x 2
Samsung SH-222BB
Antec High Current Gamer HCG-520
ASRock 880GM-LE FX
Cooler Master Elite 310
Cooler Master Hyper TX3 EVO

Zou ik wat advies kunnen krijgen over dit systeem?

alvast bedankt

Te dure voeding, de processor is end of life, en waarom een andere koeler, als je de standaard neemt voldoet ie, als je niet wilt overklokken tenminste.

voeding aangepast.

Wat bedoel je met processor ''end of life''? Het is misschien niet meer de nieuwste nee, maar deze processor is snel. heb zelf de 810 hiervan en verbaas me nog steeds over de snelheid. en deze heeft dan maar 2.6 ghz en 4mb l3 cash (OC @3.1 ghz)

En andere cooler heb ik genomen omdat de pc redelijk stil moet zijn, en de normale stock cooler is vaak lawaaierig.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[410215]=1&product[469644]=1

systeem is verder wel redelijk oke?

Mvg Drioras

Laatst bewerkt:
AMD Phenom series zijn de beste gaming processoren van AMD, maar de I3 vertreft dat zelfs. Je hebt tijdens gamen maar 2 core nodig, en 8gb RAM zou ik wel nemen aangezien je het nodig kan hebben en het toch maar 20 euro meer is. Ik zou als aftermarket koeler (ook al hoef je dat niet) de Gelid Tranquillo Rev 2 of de Scythe Mugen Rev 2 nemen. End Of Life betekent dat dat bijna niet meer geproduceerd wordt. En verder is de AMD Phenom een energievreter.

Bedankt voor de reactie!

Heb de cooler nog even aangepast en hierdoor geld over gehouden om 4 gb ram naar 8 gb te brengen.

Over de amd phenom II intel core i3 kwestie:
Ik ga toch eigenwijs zijn en de phenom nemen. dit omdat ik zelf totaal geen ervaring met intel heb, en heel erg tevreden ben over de phenom II die ik in mijn bezit heb en zijn prestaties. Ook is de pc voor muziek luisteren en gamen/ downloaden, office en 3D tekenprogramma's vanwege zijn opleiding. Ik geloof best dat de i3 hier heel geschikt voor is, maar door de phenom die ik zelf bezit geloof ik dat de phenom II x4 965 ook een hele goeie keuze is.

Dus hier het laatste winkelmandje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...410215]=1&product[455749]=1&product[425857]=1

als ik nog iets heel stoms heb gedaan in mijn setup dan hoor ik het graag, en zo niet dan denk ik dat dit hem gaat worden :)

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,
Drioras

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan