Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinus57

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Berichten
34
Hallo,

Heb een paar vragen n.a.v een computer die ik zelf heb samen gesteld en die alleen voor huis, tuin en keuken gebruik is. Een simpele dus, ook gezien mijn budget.
Onderstaande heb ik besteld:

BEH Codegen P6232-A11 460 Watt / zwart-zilver
CPU FM2 AMD Trinity A4-5300 65W 3.40GHz / BOX
DVDW LiteOn IHAS124-04 24x SATA / bulk / zwart
RAM 8192MB DDR3/1333 Corsair ValueSelect CL9
HDDI 1,0TB WesternDigital WD10EZEX SATA3/64MB/7200rpm
MB MSI FM2 A55M-E33 V/S/GLan/DDR3/mATX

Webshop heeft niet gereageerd op mijn vraag mij te berichten als iets niet samen kan. Zo ik nu kan zien staat hij nu klaar voor verzending. Keuze zal wel goed zijn geweest.

Wat ik graag wil weten is of ik hier Win7 64bit op kan draaien.
In de "oude" computer zitten 2 extra schijven, die in de nieuwe geplaatst dienen te worden. Doe ik dit voordat ik Win7 installeer of als computer werkend is. En hoeveel kans is er dat als die schijven geplaatst zijn, dat de computer aangeeft dat deze geformateerd dienen te worden (lees dat wel eens).
1 schijf mag/moet geformateerd worden, de andere liever niet, hier staan al m'n films en series op. Heb al wel een hoop overgezet op de ext.HD, maar helaas niet genoeg ruimte meer.

Alvast bedankt voor een eventeel antwoord.
Marianne
 
Je moet hier makkelijk windows 7 64bit op kunnen draaien. De harde schijf waar je het besturingssysteem op gaat installeren word geformatteerd, de ander (normaal gesproken) niet.
 
Bedankt voor het antwoord van het 1e deel van de vraag en idd, het formateren van de nwe schijf was me bekend.
Blijft over de vraag of ik meteen de 2 schijven kan plaatsen voordat alles aangesloten wordt. (monitor, toetsenbord ed.)
 
Bedankt voor het antwoord van het 1e deel van de vraag en idd, het formateren van de nwe schijf was me bekend.
Blijft over de vraag of ik meteen de 2 schijven kan plaatsen voordat alles aangesloten wordt. (monitor, toetsenbord ed.)

Normaal gesproken, je kan altijd je HD's in of uit je PC zetten (behalve HD waar de Windows staat). Maar je moet je PC eerst uitzetten natuurlijk (ook liefst van stroom af).
 
Wat ik zelf zou doen is de schijf waarop je het besturingssysteem aansluiten op het moment dat je de pc bouwt. Als je dan windows hebt geinstalleerd kan je de pc afsluiten en de 2e schijf (met data) plaatsen. Dan kan hij nooit de 2e schijf formatteren.

Als je het besturingssysteem op de schijf waar ook je bestanden op staan wil installeren, dan gaat dit niet lukken.
 
@swen
Dat is het antwoord wat ik zocht. Hartstikke bedankt.

Marianne

ps. Ik zet de vraag nog niet op opgelost, laat nog weten of het allemaal gelukt is.
 
Zou nog ff laten weten hoe het afgelopen is.

Heb gedaan wat Swen me vertelde, alles werkt en gelukkig alle films en series behouden.

Nogmaals bedankt voor de hulp.
Marianne.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan