Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

W9M0N5

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Hallo,
het wordt eens tijd dat ik een nieuwe computer neem!
Alleen weet ik niet precies welke.

Het moet een PC waarmee ik Minecraft optimaal kan spelen, en ook bewerkingprogamma's goed kan gebruiken.
Voor de rest wil ik dat hij goed gekoelt is.
Graag onder de €800,-!
Ook zou ik goede RAM (zoals: Corsair Vengeance 2x 4GB)
willen hebben.
Voor de rest nog een mooie behuizing (neem bijvoorbeeld: Coolermaster, Corsair, enz..) en minimaal 1000GB HDD.
De processor vindt ik niet heel belangelijk of het van Intel of AMD is, zolang hij maar sterk is voor mijn eisen.

Heb je nog vragen of opmerkingen, dan kan je die stellen!
Veel succes & alvast bedankt.

W9M0N5 | Lukas

ik ga even voor je bezig.
ik edit deze post als ik klaar ben

Edit: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...321431]=1&product[500516]=1&product[616450]=1
10tje boven je budget maar goed systeem
voor bewerken erg goed en dit systeem trekt minecraft 100% optimaal.
ook een 650ti boost er in redelijke up to date card die games wel op high gaat trekken.
128 gb vertex 4 er in snelle ssd voor je progammas en windows.
1 tb WD schijf. en snel ballistix ram @1866 mhz.
Goede voeding dat alles prima aan kan en je kan kabels verwisselen.

nog vragen? stel ze hier. Mvg

Laatst bewerkt:
De PC van laurensv moet je dus niet nemen. Veel rare onderdelen en het klopt gewoon niet.

Hier een mooie pc:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...576423]=1&product[452330]=1&product[501011]=1

Let op: Hier zit nog een besturingssysteem in en de pc word ook nog niet in elkaar gezet. Laat even weten of dit wel er bij moet, want dan moeten er dus nog aanpassingen worden gemaakt.

Als er nog vragen/opmerkingen zijn hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
laurens je zou eventueel kunnen besparen op processor want die is overclockbaar misschien hoeft dat niet.
en als kan betere videokaart als je een 64gb ssd neemt wat genoeg is voor windows en paar programmas en bij alleen windows merk je het verschil.

@ bierent
De 7870XT staat gelijk aan een kaart van 30 euro meer omdat de prijs/kwaliteit verhouding heel hoog ligt, dus dit heeft geen nut.
En de 3470 is NIET overclockbaar, en het moederbord ook niet.

Er klopt niks van wat je nu zegt.

het systeem van laurens moet je niet nemen een h77 chipset is geldverspilling en dat geheugen ook want het mobo ondersteunt die snelheid niet eens
dit systeem is veel beter http://azerty.nl/winkelmandje/winke...563039]=1&product[576423]=1&product[452330]=1
een prachtsysteem, je moet alleen wel even vermelden of je hem zelf in elkaar zet en of windows erbij moet

@hansje dat mobo is voor amd cpu's, ook mis je een cd-speler maar das zon 20 euro

Laatst bewerkt:
@hasjenwiet ik zie tog echt een k achter de processor staan in de samenstelling van laurens en dat betekent dus overclockbaar kan tog weer wa euros schelen
en je zegt dat videokaart geen verschil maakt maar tog doe je die in je samenstelling

nee jouw samenstelling stond er nog nie toen k aan het type was
en er staat Laurens voor he ;)

bforbattle mooie samenstelling

Laatst bewerkt:
@hansje je samenstelling klopt nog steeds niet want een intel processor kan niet op een amd moederbord

@hasjenwiet
1 Hoezo rare onderdelen en klopt het niet? alles past op elkaar en hij wil een goede pc voor bewerken waar veel cpu kracht voor nodig is en minecraft wat ook vooral de cpu gebruikt. niet voor gamen. en raar dat jij zecht dat mijn onderdelen niet kloppen terwijl jij een amd moederbord neemt met een intel processor wat ongelofelijk raar is aangezien dat helemaal niet opelkaar pas. verder neem je ook een 7870 xt wat een high/mid end videogamecard is die vooral geschikt is voor gamen.
2 Jij hebt een gamepc samengesteld wat niet tussen zijn eisen staat.
3 64gb ssd vind ik zelf niet genoeg voor windows en progammas en progammas starten zeker 2x zo snel op (voorbeeld photoshop)
mijn 128 gb ssd zit al bijna vol en ik heb er niks anders opstaan dan windows en progammas
@bfortbattle
1 Ram is idd stock niet ondersteund op dat mb van mij maar volgens mij kan je het wel werkend krijgen op 1866 mhz.
2 ook jij gaat voor gaming onderdelen inplaats van bewerkings onderdelen.
3 voor de rest goed systeem wat jij hebt samengesteld.

Laatst bewerkt:
@laurens die snelheid ram is niet ondersteunt dus wordt het vertraagd naar 1600MHZ oftewel geldverspilling
een 7870XT is 10x beter dan een gtx 650 en zelfs beter dan een gtx 660 ook is je processor zinloos want tussen een 3750k en een 3740 zit bijna geen verschil op OC'en na
en dat kan je mobo niet eens

Jullie zijn allemaal niet echt slim bezig.. i.p.v de TS helpen ga je ruzie lopen maken over wie van de 3 het betere systeem in elkaar heeft gezet :rolleyes:

Zal het lijstje even langsgaan:
laurens: verkeerd ram + verkeerd moederbord (processor die overclocked MOET op een bord die kan overclocken.. anders is het zonde), je mist een eis(koeling) en je gebruikt het verkeerde ram.
Hasj en wiet: verkeerde moederbord / processor combinatie, overigens ook niet goed gekoeld
Bforbattlefield, goede pc, jammer dat je niet kan overclocken en ook koeling vergeten.

Zo, nu ook ik helemaal in de ruzie zit kan ik mijn samenstelling posten!!

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...564469]=1&product[576423]=1&product[512937]=1

Lekker amd cpu'tje dat je kan overcloken (want overclocken is doodsimpel en kan met goede koeling IEDEREEN)
een moederbord met sata 600 aansluitingen en eventueel crossfire support
Kwaliteit geheugen (kingston)
een goede koeler (waterkoelingkit)
een goed merk voeding (xfx)
seagateHDD
random DVD lezer (alsof je die ooit nog gebruikt!)
lachen kastje
Goede betrouwbare SSD

PS: ik ben gegaan voor allemaal a-merken omdat ik zelf nogal problemen heb gehad met asrock bordjes! Maar dat is mening !

Laatst bewerkt:
maat er is helemaal niet aangegeven of er overgelockt wordt dus nu moet lukas ff reageren of ie dat wil of nie

Er wordt niet overgelockt, teminste dat heb ik niet nodig.
Ik wacht nog op reactie's.
Al veel goede gezien, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan