Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael1234

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2013
Goedemiddag,

Graag zou ik jullie advies willen om een nieuwe 'game' PC samen te stellen.
Mijn budget is 900-1100 euro en ik zou graag een goede videokaart willen en een intell i5 of het liefst i7.

Verder wou ik het aan jullie expertise overlaten

Ben benieuwd!

Gr.

Wat wil je er mee doen? welke qualiteit en welke games? wat heb je eventueel al? moet er windows bij? ga je het zelf assemberen? Wat denk je te gaan doen waarvoor je een i7 nodig hebt (hint: spelletjes gaan niet sneller)

Wat wampier al aangeeft een I5 is ruim voldoende, al helemaal als het een 4de generatie is. Nu zou je ook een krachtige GTX770 kaart er in kunnen doen.

Zoiets bijv: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B626328%5D=1&product%5B475292%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B558327%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B626143%5D=1&product%5B624216%5D=1&product%5B620117%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B628191%5D=1 > Gebruiks klaar + Windows 8.
Met een Asus moederbord.

Laatst bewerkt:
Ten eerste excuses voor mijn late reactie, de opzet via Azery ziet er goed uit! Windows heb ik echter niet nodig en waarom zie ik 2x een moederbord? :)

De spellen die ik speel zijn voornamelijk WoW en Starcraft2, hoe goed zouden deze games op bovenstaande PC presteren. En wat is bijv het verschil tussen al de verschillende videokaarten zoals Palit GeForce GTX 770 (wel of geen jetstream?) en een ASUS GTX670-DC2-2GD5?

Alvast bedankt :)

de GTX 770 is de nieuwe generatie van Nvidia. de 670 is zijn voorganger. JetStream is iets specifieks van Palit, een merk dat een Grafische kaart heeft gemaakt op basis van de Nvidia GTX 770 Grafische Processor Unit (GPU).

Het komt er op neer dat Nvidia een GPU heeft uitgebracht, en dat verschillende merken daar een eigen versie van hebben gemaakt met andere koeling en andere vormgeving. Sommige zijn getweakt, andere niet. De JetStream wel, die is lichtelijk overclocked, dus heeft betere prestaties.

Het beste kan je voor de nieuwe generatie gaan (uiteraard).

Wat betreft de moederborden, dit is een foutje geweest van Sander. Ik zou voor de Z78-K gaan. Dit is een Moederbord met de nieuwste socket en is klaar voor een 4e generatie Intel i5/i7 processor.

Ok duidelijk, bedankt voor je reactie.
Dit systeem zou de genoemde spellen dus zonden problemen op ultra en met een hoge FPS kunnen draaien?

Ja dit zou geen probleem moeten zijn, ligt natuurlijk wel ook aan de rest van de set up, ik heb maar even kort gekeken naar die lijst, niet echt op de details gelet.

Zou je misschien naar de details kunnen kijken, ondanks dat ik de reactie van sander zeer waardeer zou ik graag nog een paar andere meningen horen gezien het een behoorlijke investering is :-)

Edit
Wat zijn de verschillen in geheugen 2x 4gb of 1x 8gb, zie dat er best veelverschil in kosten in zit. Zelfde geld ook voor de hdd van 1tb en is bijvoorbeeld een i5 4670k 3.4 ghz niet veel beter?

Laatst bewerkt:
Is de Gtx 770 niet een beetje overpowerd? De eisen die WoW en Starcraft 2 stellen zijn niet zo heel hoog.
Je zou bijvoorbeeld de Gtx 760 kunnen pakken en een SSD er bij nemen, een SSD zal qua gamen niet veel uitmaken maar het laden van je spel of windows gaat veel sneller.

En waarom de Z87 nemen als je voor 30 euro minder de B85 kan nemen terwijl je daar maar een paar USB poorten mist en niet kan overklokken?

Ik wil het gelijk goed aanpakken, een optie is om er nog een ssd bij in te zetten. Alleen zoals gezegd vind ik het lastig kiezen vwb een processor en moederbord, wss in de meeste gevallen hoe duurder hoe beter maar zou graag het verschil willen weten. Zelfde geld voor het geheugen, waarom 2x 4gb (wat duurder is) ipv 1x 8bg. (dit heb ik bij andere setups gezien).

sander : de extra koeler welke je in jou setup vermeld, zou die nog nodig zijn bij onderstaande behuizing?
http://azerty.nl/0-1044-434780/cors...-atx-geen-voeding-atx-usb-firewire-audio.html

Op het moment heb ik dit setje (met jullie hulp) samengesteld. Graag zou ik willen weten of dit goed samen gaat en/of dat jullie misschien voor een andere soort geheugen of voeding (of iets anders) zouden gaan.

Vind het al met al erg lastig 'de juiste keuze' te maken.

Laatst bewerkt:
zonder degelijke after market cpu koeler ga je dat ding niet overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan