Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

zaiin

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Hallo,

Ik gebruik nu mijn pc al ongeveer 6/7 jaar, en aangezien die veel trager loopt en wat langer doet over het openen van software en games. Denk ik dat het wel tijd is voor een nieuwe. Wat ik graag met mijn pc wil doen is gamen. Dan moet je denken aan games zoals: BF4, Titanfall, COD, DayZ. Niet alles hoeft op Ultra te kunnen en met AA op max. Als ik maar op high kan spelen met stabiele FPS. Mijn budget is niet al te groot 500 tot 550 euro.

Ik heb denk ik wel de juiste processor heb gevonden die goed genoeg is voor gamen. i5 4570 3.2 GHz http://azerty.nl/0-5654-620116/intel-core-i5-4570-3-2-ghz.html
Zo niet graag hoor ik van jullie wat ik beter wel kan kopen.

Ook denk ik dat ik aan 8 GB geheugen genoeg heb. En is mijn keuze gevallen op: Kingston HyperX Genesis. http://azerty.nl/0-750-260479/kingston-hyperx-genesis-geheug.html
Zo niet graag hoor ik van jullie wat ik beter wel kan kopen

De case gewoon zo goedkoop mogelijk en ga ik voor de Sharkoon Vaya. http://azerty.nl/0-1044-439635/sharkoon-vaya-midtowermodel.html

Voeding hoef ik niet te kopen, want heb namelijk de: OCZ ModXStream Pro 700W. http://www.alternate.nl/OCZ/ModXStream_Pro_700W,_700_Watt_voeding/html/product/79669/?event=search
Ik neem aan dat dit genoeg is.

Nou ben ik nog op zoek naar een moederbord een videokaart en een HDD. Ook ben ik niet van plan om te gaan overklokken.

Kan iemand mij helpen met de verdere onderdelen die ik nodig heb en of de gekozen onderdelen goed genoeg zijn?

Groeten, Zaiin

Laatst bewerkt:
hdd: gebruik een ssd voor je OS, voor de rest: kiesje best seagate of WD... blue, black of red series mss iets voor performance, de rest isallemaal gewoontjes....
veel geluj.
froegen,
pcexpert

Hoi,

ls je wilt gaan overclocken kan je beter de 4670k processor nemen en zal je een moederbord met een Z chipset moeten kopen .

Even een wake-up call: met een budget van 500-550 euro ga je geen pc in elkaar kunnen zetten die alles op high kan spelen, dan moet je naar de 800-900 euro. Tevens heb je nu meer nadruk gelegd op de verkeerde onderdelen: je steekt teveel geld in de processor terwijl de videokaart veel belangrijker is voor gamen. Met de onderdelen die jij hebt uitgekozen heb je maar ongeveer 150 euro over om een moederbord, videokaart en HDD te kopen!

Geef tevens ook even aan of je Windows nodig hebt, of dat je de pc zelf in elkaar wil zetten of dat dit voor je gedaan moet worden en of dat je nog andere wensen hebt.

Laatst bewerkt:
Even een wake-up call: met een budget van 500-550 euro ga je geen pc in elkaar kunnen zetten die alles op high kan spelen, dan moet je naar de 800-900 euro. Tevens heb je nu meer nadruk gelegd op de verkeerde onderdelen: je steekt teveel geld in de processor terwijl de videokaart veel belangrijker is voor gamen. Met de onderdelen die jij hebt uitgekozen heb je maar ongeveer 150 euro over om een moederbord, videokaart en HDD te kopen!

Geef tevens ook even aan of je Windows nodig hebt, of dat je de pc zelf in elkaar wil zetten of dat dit voor je gedaan moet worden en of dat je nog andere wensen hebt.

Hoi,

Welke processor en videokaart raad je mij dan aan? En Windows heb ik al en ik zet hem zelf in elkaar.

Wat thebopemmonkey aangeeft komt al meer in de buurt van waar je aan moet denken. Zelf zou ik een AMD processor ook in overweging nemen, zodat je wat meer geld in de videokaart kan stoppen ;)

@thebopemmonkey: Dat zou ongeveer worden wat ik in gedachte had ;) Enkel zou ik ook verder kijken dan enkel Nvidia qua videokaarten, AMD heeft natuurlijk ook wat leuke videokaarten rond de 200 euro.

Ik gebruik nu mijn pc al ongeveer 6/7 jaar, en aangezien die veel trager loopt en wat langer doet over het openen van software en games. Denk ik dat het wel tijd is voor een nieuwe. Wat ik graag met mijn pc wil doen is gamen. Dan moet je denken aan games zoals: BF4, Titanfall, COD, DayZ. Niet alles hoeft op Ultra te kunnen en met AA op max. Als ik maar op high kan spelen met stabiele FPS. Mijn budget is niet al te groot 500 tot 550 euro.

Als je met high genoegen neemt is een FX6300 processor van amd met een R9 270x (sapphire's versie hiervan komt met gratis BF4, Misschien wel leuk voor jou?) Voldoende.

Ik wil je niet direct aanraden hier voor te gaan, maar ik wil je er wel even op wijzen dat de fx6300 maar 99 euro is en prima presteerd in videogames, ook bottleneckt deze de r9 270x niet en is dit dus een betere optie voor beperkt budget dan de intel quads.

Begrijp me niet verkeerd: DE INTELS ZIJN BETER, Maar ook veel duurder en met jou budget, zal je toch wat moeten scrappen.

Daarnaast zijn ALLE games die jij noemt GPU intensive en niet zo zeer CPU intensive.

(btw de r9 270x is amper duurder en verslaat de verouderde 660 toch wel op 9/10 games, daarnaast is het ook nog zo dat zijn moederbord crossfireX ondersteunt (en volgens amd werkt dit nu eindelijk fatsoenlijk, De resultaten zijn het daar ook niet mee oneens) vandaar dat mijn keuze hierop valt voor zijn budget)

Mijn advies aan jou is : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...563658]=1&product[509882]=1&product[518615]=1

Kijk eens aan, binnen je budget en met een sshd.

Zoek ook maar eens op op google naar benchmarks van de fx6300 met r9 270x, ik weet zeker dat wat je dan vind je zal bevallen voor jou budget.

Ik denk dat kipje zich hier goed in zal kunnen vinden !

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik toch maar door sparen naar een budget van 700 euro. Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan