Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

nappiedegamer

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
5
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe pc. Ik wil graag een game pc en mijn budget ligt rond de 600€. Verder wil ik nog gewoon op Internet kunnen, mail checken etc. Ik heb een beetje rond gekeken op het Internet en ik vond een site voor pc's. Toen kwam ik bij deze pc uit: https://gamepc.nl/game-pc-kopen/amd-game-pc-info.html. Ik wil graag Minecraft met hoge settings kunnen opnemen. Ik wil ook andere games gaan spelen zoals bijvoorbeeld GTA V. Als je op bovenstaande link drukt, dan zie je een knop met 'Hoe speelt mijn game?'. Hierbij vermeld de site dat de pc Minecraft op Ultra aan kan en GTA V zelfs op high!

Ik vertelde m'n vriend hierover en hij zei dat de games op deze pc niet op 'Ultra' en 'high' gespeeld kunnen worden. Hij zegt dat de videokaart super slecht is en de hele pc eigenlijk ook.

Heeft hij gelijk?
Zoniet dan hoor ik dat graag of als je een betere suggestie hebt ook! ;D
 
Super slecht is behoorlijk overdreven maar de standaard specificaties van deze pc zitten maar net boven de minimale eisen van bijv. GTA V wat jij wilt spelen.
De games zullen er wel op draaien en wellicht zelfs op de settings doe jij aangeeft maar ik denk niet dat je dan een fijne spel-ervaring hebt, het aantal fps zal redelijk laag zijn..
Als je , met name GTA V. vlot, op high of Ultra wilt spelen zul je een groter budget moeten hebben.

Verder de opmerking dat, indien je niet over een retail Windows-versie beschikt, je ook nog ruim € 100 moet bijtellen voor een Windows-licentie wil je niet met illegale software aan de gang moeten.
Je zou eens moeten kijken wat de genoemde spellen aan "aanbevolen" systeem-eisen hebben om fijn te kunnen gamen, bijv. hier.
 
Laatst bewerkt:
Windows

Stel ik wil Windows 10 op m'n nieuwe pc, is het dan mogelijk dat ik naar de Microsoft site ga (op mijn oude laptop), de Windows 10 installatie driver download en hem zo installeer op een disc of usb? En dan stop ik die disc of usb in de nieuwe pc waardoor Windows 10 erop wordt gezet?

Als dat niet kan, dan heb ik misschien een andere oplossing (niet wetend of hij werkt): ik koop Windows 7/8 in de winkel of online voor +/- 30-60€. En dan vanuit Windows 7 of 8 upgrade naar Windows 10? Want dan ben je een stuk goedkoper uit!
 
Windows 10 maakt bij activatie een "hardware vingerafdruk" van je pc dus wat jij voorstelt kan niet omdat de Win 10 licentie dan gekoppelt wordt aan de hardware van je laptop.
Afgezien daar van gaat dat ook niet werken omdat de nieuwe pc totaal andere hardware en dus andere stuurprogramma's heeft als je laptop.
Het overzetten van zo'n HDD levert in 98% een niet werkende Windows op.

De 2e optie kan, Win7 of 8 installeren op de nieuwe pc en dan upgraden naar Win 10.
Maar dat moet je dan wel voor 30 juli doen, tot die datum is de upgrade naar Win 10 nog gratis, daarna moet je een licentie voor Win 10 kopen.

Overigens rijst bij mij de vraag waarom je je zo fixeert op Win 10..?
Je moet voor de gein eens Googelen op de problemen waarmee mensen te maken hebben na de upgrade naar Win 10, daar wordt je niet vrolijk van.
Ik wil daarmee niet zeggen dat je problemen krijgt hoor, hou me ten goede, maar de kans daarop is zeer reëel, Win 10 is nog lang niet af en nog volop in ontwikkeling.

Win7 daar in tegen is betrouwbaar, stabiel en elke hardware-fabrikant heeft daar drivers voor, dat is voor Win 10 nog steeds niet altijd het geval.
Microsoft geeft nog tot 2020 ondersteuning voor Win7 dus een echte noodzaak om Win 10 te draaien is er eigenlijk ook niet.
Win 10 wordt gepushed en ge-hyped door Microsoft en het zou mij niet verbazen als er over 4 jaar een andere Windows-versie is als Win 10.

In jouw geval zou ik even door sparen, met een budget van € 750 - 800 kun je een beter presterend systeem bouwen met bijv. een betere videokaart en een SSD i.p.v. een normale HDD, dat is zoveel sneller en werkt prettiger.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan