Nieuwe pc's aansluiten op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik loop stage op een school, daar hebben we een server (windowns 2000 server), en in de zaal heel veel oude pc's (windows '98), deze zijn allemaal aangesloten op de server.

Maar nu zijn er vandaag 10 nieuwe pc's (windows XP home) binnengekomen, deze moeten ook nog weer allemaal aangesloten worden op het netwerk.

Wie weet hoe ik dit moet instellen op de server, of computers toevoegen, en dat alle programma's die op de server staan voor de andere pc's ook weer op de nieuwe komen.

Want op die oude pc's zit een beveiliging dat kinderen wel de bestanden kunnen wissen, maar dat als de pc opnieuw opstart dat alles is teruggezet.

hoop dat ik duidelijk ben zo,

alvast bednakt

Jullie gebruiken reborn kaarten?

Staat hier alleen de software op of ook het besturingssysteem?

En hoe komt de software op de pc's? Dienen jullie dat zelf te installeren of gebeurt dat met een batchbestand of via kixstart of...?

Jullie gebruiken reborn kaarten?

Sorry maar weet niet wat roborn kaarten zijn

Staat hier alleen de software op of ook het besturingssysteem?

op de server staan heel veel partities waar dus ook alle software die op de de oudere computers staat,
Alles staat gewoon op de server, maar dat windows zou ik zo niet durven zeggen, want op de oudere pc's staat een programma dat kinderen niks met de computer kunnen doen, dus als ze bijvoorbeeld een belangrijk bestand verwijderen dat er niks gebeurd, want als je hem opnieuw opstart is alles weer gewoon, en alle bestanden worden ook opgeslagen op de server.

En hoe komt de software op de pc's? Dienen jullie dat zelf te installeren of gebeurt dat met een batchbestand of via kixstart of...?

Hier snap ik ook niet precies wat je bedoelt, maar het software wordt allemaal geinstalleerd op de server zelf, dit wordt dan allemaal gedeeld, en moet er een snelkoppeling geplaatst worden op het bureaublad, en dan kunnen de kinderen het spel o.i.d spelen.

Hoop dat je me zo verder kan helpen??

Wat zorgt er dan voor dat als iemand wat weggooit dat het weer terug komt. Is dat een softwarepakket of is dat hardware wat het doet?

Als het alleen snelkoppelingen zijn die op de pc geplaatst worden moet het niet zo'n probleem zijn. Maar test eerst 1 pc voor het geval de software of spelletjes het niet onder XP doen

Wat zorgt er dan voor dat als iemand wat weggooit dat het weer terug komt. Is dat een softwarepakket of is dat hardware wat het doet?

Dat is een programma dat heet: Illusion 99, deze zet als de pc uitgezet wordt alles weer terug als er wat veranderd of verwijderd is.

Die programma's die op de oude computers staan werken allemaal wel onder XP.

bij die oude daar staat windows'98 gewoon op de C:\ schijf, en de programma's staan op P:\, deze worden dan weer gelinkt naar de computers in de zaal.

Maar ik moet nog instellen dat sommige partities ook bereikbaar zijn van de server op de nieuwe pc's, want de kinderen moeten hun werk opslaan op L:\

hier ligt dus een netwerk, internet staat al op die nieuwe pc's, maar wie weet hoe ik met windows 2000 server de nieuwe pc's ook kan aansluiten op de server, dat iedereen bij de partities kan??

Of moet je hem aanmelden op een soort domein?

Laatst bewerkt:
Wordt er nu ook met een domein gewerkt?

Zoja dan moet je de nieuwe pc's instellen dat ze inloggen op het domein.

Wordt er ook gewerkt met loginscripts om de driveletters toe te wijzen op de pc's?

ik zag net staan, bij domein; Kompas, en dat is de naam van de school.

Voordat je op die oude pc's kunt inloggen, krijg je eerst inlog scherm, daar moet je eerst op enter drukken. en dan komen er 2 verschillende kleine schermpjes in de hoek, dan laadt ie iets, en daarna start ie op.

Maar wat bedoel je precies met driveletter toe wijzen op pc?

Wie of wat zorgt ervoor dat de juiste driveletters op de pc aangemaakt worden.

Er komen driveletters bij op de pc die verwijzen naar een directory op de server. Moeten jullie dat zelf doen of zorgt een loginscript daarvoor?

ik weet niet hoe dat gebeurd, hoe die driveletters dan op de computers komen.

Het wordt dan lastig helpen. Ik weet van de situatie nog minder dan jij. Wellicht handig om info in te winnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan