Nieuwe PowerPoint dia niet opgenomen in lay-out, hoe verhelp ik dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sannesanne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2014
Beste lezer,

Ik heb een vraag mbt een powerpoint presentatie. Ik ben voor iemand een presentatie aan het aanpassen die oorspronkelijk door een ander gemaakt is.
Nu is het mij gelukt op de achtergronden en tekstkleur etc aan te passen, echter nu is mij gevraagd om een extra pagina toe te voegen, dit is ook gelukt
maar zodra ik op dia voorstelling klink is deze pagina niet opgenomen in de voorstelling. Als ik met mijn muis over deze toegevoegde pagina (in modelweergave, linkerkant)
ga staat er: (naam dia) lay-out: niet gebruikt door dia's.

Wellicht is dit een simpele vraag, ik ben ook niet zo ervaren in het gebruik van powerpoint... Heb er al een paar uur aan gespendeerd om het uit te vogelen maar helaas
zonder resultaat. Hopelijk kan iemand hierbij helpen.

Met vriendelijke groet,

Sanne

Als je met rechts op de betreffende dia klikt, staat dia verbergen dan ingedrukt?
Vg0R9Zf.png

Als dat zo is druk je erop waardoor die niet meer ingedrukt staat.
f5QOk8r.png

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Beste Marcel,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb zojuist even gekeken maar deze optie kan ik bij geen van de dia's aan of uit zetten.
Ik heb het even anders gedaan dan rechtermuisknop (Apple) en krijg dit te zien:

111.jpg

Dia verbergen is in grijs weergegeven dus ik kan er niet aanzitten... Dat geldt overigens voor alle dia's.
Alleen als ik het diamodel sluit kan ik deze optie kiezen maar dan is mijn ingevoegde pagina al verdweden..

Ik werk vanuit beeld > model > diamodel daar kan ik prima een pagina toevoegen maar zodra ik dus op model
sluiten klik is deze weer weg. Ga ik vervolgens weer terug naar diamodel verschijnt deze weer. (?)

Groeten,

Sanne

Aha, ik had even niet door dat het om een Apple ging.
Ik dacht Windows.
Als je het bestand kunt uploaden kan ik je misschien verder helpen maar anders houdt het voor mij hier op.

Groeten Marcel

Dag Marcel,

Het is inmiddels gelukt!
Het probleem was dat de vorige persoon een dia-indeling had gemaakt die ik op mijn apple niet toegepast kreeg op de nieuwe dia die ik had toegevoegd.
Nadat ik de presentatie heb geopend op een windows computer is het me gelukt! Apple blijkt toch minder ideaal voor Powerpoint ;-)
Heel erg bedankt voor je reacties!

Mvg,

Sanne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan