nieuwe printer aansluiten (HP5520

Status
Niet open voor verdere reacties.

carduel

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Wie kan mij (79+) helpen mijn nieuwe printer HP5520 all-in one draadloos aan te sluiten?
Ik kan mijn wep-sleutel en wpa-code niet vinden.
b.v.d.
carduel

Laatst bewerkt:
Algemeen gesteld: De printer moet dezelfde sleutel/passphrase gebruiken als alle andere apparaten die zich draadloos aanmelden op het draadloze netwerk.
Als ik mag aannemen dat je wel vaker pc's/laptops/telefoons hebt aangemeld op het draadloze netwerk, dan weet je ook welke sleutel/passphrase daar bij hoort.

Weet je die niet meer en niemand heeft de moeite genomen het ergens op te schrijven, dan moet je op je draadloze router inloggen (kijk in de handleiding hoe) en in de draadloze/wireless/wifi instellingen (hopelijk) in leesbare tekst kunnen zien welke sleutel/passphrase er ooit is ingesteld.
Is dat niet leesbaar, dan is er nóg 1 manier die ik ken (maar is niet gegarandeerd dat het oplevert wat je zoekt) is het gebruik van WirelessKeyView op pc's/laptops die met jouw draadloze netwerk verbonden zijn.

Tijs.

Druk op de WPS knop op je router of modemrouter. Druk daarna op de wps knop op de printer.
Je printer wordt dan automatisch in je netwerk opgenomen.
Rest alleen nog op alle pc's/laptops de drivers te installeren. Daarna kan je draadloos met de printer aan de slag.
Lukt dit niet, neem dan de optie van Dnties ter harte.

Makkelijkste optie inderdaad die van jackall. Wordt (voor wat het printer-deel betreft) uitgelegd/getoond in de engelstalige handleiding, vanaf pagina 31 (=hoofdstuk Connectivity, paragraaf Add the HP Photosmart to a network, subparagraaf WiFi Protected Setup (WPS).

Overigens heeft HP zelf een vergelijkbaar programma als WirelessKeyView, namelijk deze (de "HP Print and Scan Doctor" software). Lees goed hoe te gebruiken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan