Opgelost Nieuwe printer met eco tank

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
640
Hi ik wil een nieuwe printer met eco tank kopen. Ik heb mijn oog op een Canon, Epson en Hp. Mijn vraag nu is er verschil tussen de viscositeit van de inkt van deze 3 merken. Het zit zo ik heb nog een heleboel imitatie inktpatronen van canon in huis maar die printer is nu stuk en nu wil ik over stappen op een printer met eco tank. Zou deze inkt ook op die printers van deze merken werken of is die inkt iets dunner of dikker?
 
Ik heb zelf al een paar jaar een Epson ET-4750 die mij meer dan prima bevalt. Ik vermoed dat die is opgevolgd door de 4850, gezien de prijsstelling daarvan. Goedkoper is de 2851, die dezelfde patronen gebruikt. Fantastische printers.

Wat ik van zijn leven nooit zou doen, is patronen van een andere printer gebruiken. De kans dat je je nieuwe printer naar de verdoemenis helpt is een stuk groter dan de kans dat het nieuwe kabinet de Kerst haalt…. Waarom zou je voor een paar rotcenten die gok nemen? Zoals gezegd: ik heb ‘m al een paar jaar, en draai nog steeds op de eerste set patronen. Al beginnen die nu wel de bodem te zien. Maar toch: prima rendement. Koop gewoon de juiste inkt, en je kunt weer een hele tijd vooruit.
 
Maar ik bedoel een printer waarvan je het inkt kunt navullen. Maakt het uit of het inkt van een ander merk is
 
Als je een nieuwe printer koopt dan moet je ook de inkt kopen die daar bij hoort en geen andere andere soorten/huismerken inkt gebruiken. Alleen het originele merk! Iets duurder maar dan zit je goed en geen problemen met viscositeit, kwaliteit, sensoren en garantie e.d.
 
En de printers die ik aandroeg hebben navultanks. Heb je je er wel goed genoeg in verdiept? En verder ben ik het, zoals ik zelf ook al schreef, volkomen met senso eens. Gebruik de originele patronen. Zelf heb ik een volledige extra set aangeschaft met de printer, omdat ik er vanuit ging dat de inkt wel snel zou gaan. Niet dus: na al die jaren druk ik nog steeds af met de eerste set inkt. Ds nog nooit hoeven navullen.
 
Dan schijn je niet veel te printen want mijn inktpatronen zijn na 6 maanden al leeg daarom zoek ik 1 met navul tanks
 
Let wel het gaat om de inkt in de patronen niet de inktpatronen zelf die ik wil overzetten
 
Als je de patronen wilt gebruiken die je nog bezit, zul je een geschikte printer ervoor moeten zoeken ! De inkt in de patronen zit er niet los in, die zit in een sponsje welke in de cartridge zit ..

Wat jij wilt is de inkt uit die cartridges halen om het vervolgens weer in een geschikte inkttankprinter te doen.
Ik geef geen kans van slagen, waarom? Grote knoeiboel, incompatible inkt met sproeiers in de koppen welke de koppen verstopt en vervolgens kom je hier weer aankloppen om te vragen hoe je van die elke keer verstopte sproeiertjes afkomt ..

advies: Zie mijn eerste zin, en anders afstand doen van je cartridges !
 
Dan schijn je niet veel te printen want mijn inktpatronen zijn na 6 maanden al leeg daarom zoek ik 1 met navul tanks
Lees nou toch eens goed: ik beschrijf een printer met navultanks.
 
Okay en hoeveel pagina's heb je dan ongeveer geprint met de bijgeleverde inkt
 
Okay en hoeveel pagina's heb je dan ongeveer geprint met de bijgeleverde inkt
Ik heb ze niet geteld, maar behoorlijk wat in de afgelopen jaren. En de bijvulflesjes zijn prima betaalbaar. Ik zou overigens een inkjet niet gebruiken voor massaproductie, daar zijn ze niet voor bedoeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan