Nieuwe printer? Welke? (graag advies)

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Zij hoeft alleen zwart/wit te printen.
Geen grote hoeveelheden. (af en toe een printje).
Zwarte inkttank mag best wat groter zijn.
Snelheid niet belangrijk.
All in one is wel handig.

Welk merk/type komt in aanmerking?

Laatst bewerkt:
Ik zou naar een zwart/wit laserprinter kijken waarvan de toner makkelijk en goedkoop na te (laten) vullen is dan wel door een goed en goedkoop huismerk te vervangen is, maar welk merk en type, ik heb geen idee.

Ik heb zelf een all-in-one kleuren inkjetprinter die iets duurder dan de gemiddelde inkjetprinter was, maar de cartridges zijn spotgoedkoop i.v.m. zonder chip, echter zijn nieuw niet meer te koop. Het zijn een Brother DCP-J725DW, DCP-J925DW en een MFC-J825DW, voordeel is dat ik groot kan inkopen, maar het onder meer mensen kan verdelen waardoor de kosten verder omlaag gaan, ik heb dus geen 3 of beter gezegd 5 printers, maar we gebruiken wel allemaal de zelfde cartridges. Het nadeel van een (kleuren)inkjetprinter is dat er stroom op moet blijven staan, dus ook als deze uit staat, want bij Brother zorgen de all-in-one printers inkjetprinters er voor dat er minimaal 1 maal per dag de kop niet uitdroogt door een minimale schoonmaakbeurt, want anders verstopt de kop en uitstaand gebruikt de all-in-one ook minimaal stroom, ik meen 0,15 wat per uur, iets wat een moderne platte LED TV ook gebruikt.

Gebruik je alleen zwart en gebruik je het erg weinig ook, ga dan voor een iets duurdere laserprinter, maar waarvan de zwarte toner makkelijk en goedkoop op nieuw te (laten) vullen is dan wel een goed en goedkoop huismerk vervanger is, want dan ben je meestal goedkoper uit dan een te goedkope laserprinter. Denk er aan dat de meeste printers communiceren met de module waar het toner (poeder) in zit, meestal moet deze gereset worden, of door een ander huismerk te vervangen is, want de originele toner die bij een laserprinter hoort is meestal erg duur. Het voordeel van een laserprinter is dat deze volledig zonder stroom gezet kan worden, dus ook als de stekker uit de contactdoos is gehaald dan wel de schakelaar van de contactdoos uit gezet is.

Mijn volgende printer zal denk ik een kleuren laserprinter worden, dan kijk ik zowel naar de aanschafprijs als naar de prijs van de vervangende huismerk toner, want zelf opnieuw vullen is oppassen met die troep en de chip dient meetstal ook een reset te krijgen.

Helaas heb ik er nog geen ervaring mee, maar er zullen vast hier mensen op dit forum zijn die merken en types kunnen noemen, ik kijk heel rustig om mij heen en volg dit topic even mee, al zoek ik het meer in kleur voor als ik vervangen ga.

Let er tevens op of de drivers van de betreffende printer die je wilt aanschaffen ook geschikt zijn voor je systeem, het kan dat je die moet downloaden als het niet up-to-date in de doos aanwezig is, maar ook dat zou ik als ik jou was even voor de koop uitzoeken en of navragen.

Laatst bewerkt:
Kan bovenstaande uitleg alleen maar beamen.
Heb 4-5 jaar geleden de foto-printer vervangen voor een, destijds goedkope, Brother 2150N laserprinter met UTP netwerkaansluiting omdat er eigenlijk uitsluitend documenten geprint worden.
Nu, na bijna 5 jaar continue online, nog steeds met de originele, meegeleverde toner-cardridge op 55% na zo'n 600 prints.
Printer hangt in het netwerk dus van pc, tablet of smartphone probleemloos printen.
Toner kost origineel € 38,50 ( 1200 pagina's ), imitatie kost € 32,50 ( 1500 pagina's ) en de printer gaat na instelbare tijd in de slaapstand, gewoon perfect.

Nu is deze 2150N uitsluitend printer maar heb voor m'n zoon vorig jaar een Brother DCP-1610W gekocht voor € 110, wel een all-in-one met WiFi..
Zelfde verhaal, uitstekende afdrukken, vlot, scanner-functie en goedkoop in gebruik.
Zou ook mijn volgende keuze zijn...:thumb:

Juist bij weinig printen is een goed maar goedkope laser printer een aanrader. Bij inktjet loop je bij een aantal merken het risico dat de koppen indrogen... en telkens schoon maken tussendoor kost vaak veel inkt..... En een laserprint is veel watervaster, inktjet prints vlekken al heel snel....
Kijk eens in de bieb (consumentengids) of on line welke de beste is voor je.

Bij weinig gebruik inderdaad een laser.

Zal wel weer een lange discussie opleveren, maar vooruit. En laat die goedkope navullingen maar achterwege. Ja, het kan voor sommige mensen werken. Maar daar tegenover staat dat de enige klanten die problemen met cartridges hebben, ook de klanten zijn die namaak gebruiken. Nog NOOIT een klant gehad met een probleem met de originele cartridges.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan