nieuwe printer wordt niet gevonden op wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
dag, ik heb win 7 en een nieuwe brother wifi printer MFC-J4410DW. Alles geïnstalleerd via de website. Via het touchscreen op de printer heb ik de netwerksleutel ingegeven en het apparaat leek gevonden en staat bij Printers en apparaten . Toch geloof ik niet dat hij op het netwerk zit--Maar hoe kan ik dat controleren? Het Brother progje Nettool vindt hem niet, en vindt wel de andere Brother printer die Wifi hier staat aangesloten

Want hij drukt niet af over de computer: ´testpagina verstuurd´ maar dat geeft foutmelding in het printermenuutje op de PC. An dere bestanden blijven ook hangen, worden niet afgedrukt dus. Hij werkt verder wel.

Dus het ligt wsch aan netwerkinstellingen -wat doe ik eraan boyz?

WEP en WWS, het is ingewikkeld - -ik was juist zo blij met de snelle printerfrontbediening..... via Netwerk vindt hij het WLAN-huisnetwerkje , ik vul het wachtwoord in en ben Verbonden. Maar druk ik op afdrukken Testpagina dan blijft hij hangen .

Wat kan ik dan meer doen? Met een kabel kan het ook maar verder dan Verbonden kom ik toch niet ?

En nog een vraag: hoe test ik welke apparaten er op het huisnetwerkje staan? Verbonden wil toch zeggen zichtbaar op dit huisnetwerkje... maar deze printer is niet zichtbaar volgens het Nettoolprogje

Laatst bewerkt:
Enige dat ik kan adviseren is wat Brother vanaf pagina 76 e.v. (troubleshooting -> printer wordt niet in netwerk gezien) je ook al adviseert.

Mijn ervaring: installeer de printer eerst lokaal via USB.
Dan de printer : Stel vervolgens de internet vd printer verbinding in op een vast ip adres (met dezelfde subnet en gateway als jouw pc/laptop als dat ook ingevuld moet worden)

Dan weer terug naar laptop/pc:
Kijk bij eigenschappen van de printer naar de tab "poorten" en dan zie je dat de poort op USB staat.
Maak een nieuwe poort aan en kies voor TCP/IP poort en vul daar het bekende ip adres in.
Kan zijn dat er wel of geen vinkje bij raw oid moet staan. Kijk ook naar handleiding.
Probeer eerst met de standaard instellingen.

de printer staat als off-line, niet-actief

printerpoort is inderdaad usb - is dat verkeerd? hoe vind ik mijn ip-adres, ik weet het niet.

kan ik dat nu nog zo met die usb-kabel installeren of eerst alles deinstalleren?

(de cd driver werkte bij mij niet goed en dat lukte zo niet met de cd.)

bedankt voor je tips

o jee het is altijd domheid als iets niet werkt --- met de helpdesk van brother kwam ik erachter dat ik wel de software gedownload had. En uitgepakt. En daar had ik het bij gelaten... de hele installatiemappenset stond nog in een map en ik had hem gewoon niet geïnstalleerd. Die mappenset was moeilijk te vinden vond ik in Documenten en Dwonloads en dan bij andere mappen Install. Het netwerk wat de oorzaak leek was geen probleem, de printer was idd verbonden.

Toch iets om op te letten als mensen iets vragen over installeren van neiuwe dingen: heb je na het downloaden en uitpakken wel geinstalleerd.

Dit is geen kritiek hoor beste mensen ik ben altijd heel blij met jullie hulp

Goed ik kan weer printen en faxen -nogmaals bedankt boyz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan