nieuwe proccesor

Status
Niet open voor verdere reacties.

aka_ilias

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
hallo heb je bij het plaatsen van een procesor altijd koelpasta nodig en ik wil graag een betere processor alleen hoe weet ik of die er wel in kan en werkt op me moederbord en moet ik dan ook een nieuwe koeler.

moederbord: compaq 077ch
pentium 4 1600 Mhz 1,59 Ghz
384 ram geheugen

aka_ilias zei:
hallo heb je bij het plaatsen van een procesor altijd koelpasta nodig en ik wil graag een betere processor alleen hoe weet ik of die er wel in kan en werkt op me moederbord en moet ik dan ook een nieuwe koeler.

384 ram geheugen

Wat denk je er mee op te schieten? het is al redelijk achterhaalde hardware, zou wat doorsparen voor een totale upgrade.

De snelheidswinst zal minimaal zijn, dat is ook afhankelijk van geheugen, chipset en de hele opbouw van het moederbord.

Maar als je het toch doet, een goede stille koeler is nooit weg.

maar dan beantwoord je toch niet mij vraag ik wil weten of je altijd koelpasta nodig hebt als je een proccesor plaatst en of mij moederbord hem wel aan kan maar waarom zo het geen goede idee zijn dan

aka_ilias zei:

384 ram geheugen

aka_ilias zei:
maar dan beantwoord je toch niet mij vraag ik wil weten of je altijd koelpasta nodig hebt als je een proccesor plaatst en of mij moederbord hem wel aan kan maar waarom zo het geen goede idee zijn dan

Dat was toch geen vraag, dat is een stelling.:confused:
En als het een vraag is, dan is het vragen naar de bekende weg, waarom denk je dat er nu ineens geen koelpasta tussen hoeft?

En of het geen goed idee is, heb ik al beantwoord, maar ja, dan moet je het natuurlijk wel lezen, hè.:(

en als een dus een nieuwe plaats hoe weet je of je moederbord die ondersteund heb nu een intel dus een betere nieuwe intel bedankt voor de antwoord en koelpasta spuit je toch altijd boven het proccesor en onder de koeler

Hallo

Je kunt er ook een thermal pad tussenplaatsen i.p.v. warmte geleidende pasta.

Volgens sommigen is dit beter , volgens anderen dan weer niet .

Mijn ervaring is , dat deze soms volledig kunnen "verdwijnen" wegsmelten door te hoge hitte c.p.u. core.

Met onvoldoende of geen koeling v/d/ c.p.u. tot gevolg .

Anderzijds vangen deze de expansie tussen core/koelvlak op zonder wrijving "schuren"

Koelpasta dien je enkel op de "core" v/d c.p.u. aan te brengen , gebruik zeker niet te veel .

Peter

En om te weten wat je moederbord voor processor maximaal aan kan, zal je of in de handleiding moeten kijken of op de site van de fabrikant bij jou model/type moederbord. Zoals Lange pier al aangaf, heb je al betrekkelijk oude hardware, dus zal er niet zo'n erg veel snellere processor meer op kunnen. Ja, soms zit er al wat op de koeler, maar dit is meestal standaard(lees goedkoop) spul en van een niet al te beste kwaliteit. Droogt veel al uit en verhard. Afhankelijk wat er voor koeler nu op zit, moet je die vervangen.(specificatie nakijken)

Ik zou het antwoord van Lange Pier volgen, en GEEN koelpasta kopen.
Daarmee wil ik zeggen, dus ook geen processor.

Het is gewoon weg gegooid geld. Je systeem is net zo snel als het traagste onderdeel.

Wanneer je een pc sneller wilt maken, plaats je een nieuw mobo, geheugen, processor, en daarbij natuurlijk ook een nieuwe voeding.

En om het af te maken, een nieuwe videokaart.

Het antwoord van LP is echt het beste antwoord.

Zonde voor je geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan