Nieuwe proccessor kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinAhrens

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Hallo, ik heb al half jaartje een nieuwe computer en zit nu te kijken voor kleine upgrade van de proccessor nu heb ik zelf een single-core proccessor van 2.2ghz ( AMD Sempron(tm) Processor LE-1250 ) deze is me nog goed bevallen! Maar ik wil toch even wat meer power erin gaan zetten heb ondertussen ook al nieuwe videokaart Geforce 9500 en meer geheugen Kingston 2gb in het half jaartje gekocht wat mij allemaal nog goed is gelukt om er in te plaatsen.

Maar nu ik zelf zit te kijken naar een dual-core proccessor die in mijn pc kon kwam ik deze tegen http://tweakers.net/pricewatch/151729/amd-athlon-64-x2-4400+.html#tab:prices een AMD Athlon 64 X2 4400+ nu is de vraag of ik zomaar een nieuwe proccessor erin kan gaan zetten of aan nog wat andere dingen moet denken, ik heb al gekeken naar de socket en dat is gewoon AM2 wat volgens het boekje van mijn moederbord zal moeten passen ( Asus M2N68-CM ) ik zat zelf ook te twijfelen of de oude koelblok erop kwam of zelf bij de proccessor al een goeie koelblok zit??? En is het nu dat het alleen een 64bit zal zijn of is het ook compitable met een 32bit??? Elke beetje informatie zal mij gaan helpen!

Alvast bedankt!

Gr Kevin Ahrens

Boven de 60 euro wil ik zoietsow niet kopen meschien dat net nog 70 euro gaat lukken maar ik heb goedkoper uitgekozen omdat ik nog steeds niet weet of er bij de verpakking van nieuwe proccessor een koelblok zit of niet want anders moet ik ook nog betalen voor nieuwe koelblok en mogelijke cpu fan. Ik moet je gelijk erbij zeggen het is niet zo dat ik me niet red met de single-core proccessor wil gewoon kjiken of het gaat lukken en de extra power is gewoon handig eigenlijk het is niet dat ik een gamer ben ofzo anders had ik gelijk al een pc gekocht met een dualcore proccessor.

En weetje toevallig of ik dan ook kan zien of het wel vervangen kan worden door de huidige koelblok ( + fan )?? Omdat er natuurlijk ook verschillende maten zijn natuurlijk, het makkelijkste zal gewoon zijn dat ik de computer uit kan zetten en dan de pennetjes los en koelblok eraf en dan hendeltje omhoog en proccessor eruit nieuwe erin en koelblok erop inplaats van de moederbord eruit halen en van de achterkant de pennen losmaken zodat de koelblok eraf kan.

En weetje toevallig of ik dan ook kan zien of het wel vervangen kan worden door de huidige koelblok ( + fan )?? Omdat er natuurlijk ook verschillende maten zijn natuurlijk, het makkelijkste zal gewoon zijn dat ik de computer uit kan zetten en dan de pennetjes los en koelblok eraf en dan hendeltje omhoog en proccessor eruit nieuwe erin en koelblok erop inplaats van de moederbord eruit halen en van de achterkant de pennen losmaken zodat de koelblok eraf kan.
Weet jij wat voor koeler je nu hebt?
De standaardkoeler zit namelijk gewoon alleen aan de bovenkant vast. Alleen dure zware voedingen willen wel eens een onderstueningsplaatje aan de onderkant hebben.

Als je nu een boxed koeler hebt, dan kan je beter de nieuwe boxed koeler nemen. Grote kans dat deze een betere kwaliteit heeft.
Ik zou dus wel minimaal een x2 7750 nemen. Die valt nog wel binnen je budget.

Weet jij wat voor koeler je nu hebt?
De standaardkoeler zit namelijk gewoon alleen aan de bovenkant vast. Alleen dure zware voedingen willen wel eens een onderstueningsplaatje aan de onderkant hebben.

Als je nu een boxed koeler hebt, dan kan je beter de nieuwe boxed koeler nemen. Grote kans dat deze een betere kwaliteit heeft.
Ik zou dus wel minimaal een x2 7750 nemen. Die valt nog wel binnen je budget.

Ik durf niet echt te zeggen wat voor een koeler ik heb, ik weet wel dat het gewoon de standaart koeler is die ik erbij heb gekregen. Maar als zon koelblok bij de proccessor zit altijd goed is is het voor mij ook geen probleem om de nieuwe erop te zetten, ik heb alleen wat slechte ervaringen gehad om moederborden eruit te halen maar heb nog garantie erop dus mocht er wat fout gaan is het geen probleem. Maar is het dus zeker dat zon koelblok altijd goed is wat bij de proccessor zit???

natuurlijk. Kijk: losse koelers zijn vaak beter. Maar gewoon voor standaard gebruik zijn ze prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan