Nieuwe processor aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marnick88

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
49
Een jaar of 1,5/2 geleden heb ik mijn computer besteld die iemand hier op dit forum voor me had samengesteld.
Prima computer, werkt tot op de dag vandaag goed.

Laatste tijd stream ik veel media draadloos naar mijn PS3 en bij films levert dit soms schokkerig beeld op.
Zou dit verholpen kunnen worden met een nieuwe, snellere processor?
Ik zit te denken aan een AMD X4, maar ondersteunt dit moederbord dat en zo ja geldt dat voor alle X4's? Of zijn er andere interessante opties?

Videokaart: Club3D 8600GT OC Ed.
Kast: Arctic Silentium T-2 PRO behui
Moederbord: Asus M2N-X Plus AM2+
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+
Geheugen: Crucial 2GB Kit DDR2 667Mhz (inmiddels uitgebreid naar 4)

Alvast bedankt!
 
Het zit denk ik eerder in het draadloos streamen, dit is niet zo stabiel als met bedraad. Ook al eens met kabel geprobeerd?
 
Het zit denk ik eerder in het draadloos streamen, dit is niet zo stabiel als met bedraad. Ook al eens met kabel geprobeerd?

Dat zou een optie zijn, maar dan moet ik een kabel door men hele kamer leggen en liever wil ik dat niet, en zit momenteel wel goed met geld dus nieuwe processor moet we lukken.
 
Als je je processor wilt vervangen dan zou ik voor streamen uit een van deze modellen kiezen
- Intel I3 540
- Intel Pentium Dual-Core G6950
als het om streamen gaat en niet te veel voor het draaien van spellen en dat soort spul zou ik voor een Intel gaan die heeft een betere L3 en als je toch voor AMD Zou willen gaan zou ik denken aan een phenom een goede netwerk kaart / verbinding kan ook nog wel eens helpen N+ zou ik aanbevelen
 
Laatst bewerkt:
En eh.... hoe moet TS die Intel processors dan plaatsen op zijn Asus M2N-X Plus AM2+ moederbord????????:eek:
 
Hoe moet een processor een netwerk probleem oplossen?

Niet mogelijk, als je nou op je pc ook dat schokkerende beeld had dan zou ik eerst nog uitzoeken of dat echt aan je processor ligt?
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het late antwoord, druk met school/werk.

@lord. Hij schokt niet bij korte video's alleen bij lange. In de faq van het programma (PS3 mediaserver) staat dat een mogelijke oorzaak in de processor kracht ligt. En volgens windows performance index is de processor het slechtste onderdeel van mijn pc. Vandaar...

@ruby. Intel is geen optie ivm moederbord. De AMD phenoms die ik heb gezien zijn allemaal voor moederbord met AM3 socket. Kan dat op mijn AM2+ moederbord? (Vast niet maar ik weet niet waar die + voor staat)

@ruby2. Een nieuwe netwerk kaart zou ook bij dragen aan de oplossing? Ik heb even gekeken maar ik kan niet ontdekken wat voor 1 er nu inzit, of hij zit bij het moederbord op?

Thanks alvast...
 
Ligt aan je budget je kan je moederbord ook vervangen en een socket 1366/1156 moederbord kopen + i7 processor :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan