Nieuwe processor (inclusief DD3)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ranco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ranco

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2006
Hallo iedereen,

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe videokaart en voeding gekocht (GTX 465) maar heb het idee dat mijn performance nog niet optimaal is. Mijn vraag is wat ik het beste kan doen. Ik heb de volgende specs in mijn computer;

Quad Core Q6600 - 2,40 GHz (moederboard-> Benicia_no1394front (HP naam?))
3GB intern geheugen (3 x 1GB - DDR2)
NIVDIA GeForce GTX 465
500GB HDD
Windows 7

Ik heb onlangs een moederboard gewonnen (880GM-E41) en wil deze gebruiken met een AMD Phenom X6 1090t Black Edition. Daarnaast wil ik 4G DD3 geheugen met Latency 7 (1333Mhz). Is dit een goede investering of is het een vrij nutteloze investering?

Ik merk namelijk tijdens het gamen dat ik naar mijn idee veel te weinig FPS haal voor de videokaart die ik heb.

Alvast bedankt!

Ja, dat is een goede investering. Geheugen maakt heel veel uit. Meer dan 4 GB is niet nodig, omdat je dat toch bijna nooit zoveel gebruikt. Je processor is ruim voldoende, en je videokaart ook wel.

Hallo! Bedankt voor je reactie. Maar denk je dat ik het ook in mijn game performance? of vooral alleen tijdens andere dingen? (photoshop, etc.). Want ik zou graag in mijn game performance ook een grote vooruitgang zien.

die GTX465 is opzig geen slechte videokaart
het is een mid range videokaart die games met gemak op medium en soms high aan moet kunnen
de Q6600 is een verouderde cpu ik denk dat daar je probleem ligt

mag ik ook vragen waarom je voor Lateny 7 geheugen wilt gaan?
het prestatie verschil is alleen voor benchmark voelbaar in games ga je dit niet merken

het is een nuttige investering je gaat zeker een boost in peformance krijgen deels FPS
maar als je games echt high wilt spelen dan heb je ook een sterkere videokaart nodig

Laten we het zo doen: bij welk spel heb je lagg, en wat is je fps?

DDR2 geheugen is vooralsnog prima geheugen en snel zat
ik snap niet waar jij dat vandaan haalt dat DDR2 geheugen traag is

kijk even naar de benchmarks waar jij een link van hebt gegeven
de Games zoals Metro2033 just cause 2 zijn de zwaardere spellen
als je dan naar HIGH gaat kijken kom je op een FPS van rond de 20 uit
Alles onder de 30fps = lag en te traag om goed mee te spelen

ik heb ook verder gekeken naar andere benchmarks
Dirt 2 op high komt op 24FPS uit

de GTX465 kun je vergelijken met een iets snellere HD5830

Laatst bewerkt:
Ja ik zat verkeerd, helemaal verkeerd gekeken :) Idd ook een nieuwe videokaart er bij kopen.

Hmm ik speel Battlefield 2 en Cod Modern warfare / black ops. Bij modern warfare heb ik geen lag, gewoon netjes 250 fps. Bij black ops heb ik weinig fps en dat komt ook omdat het een spel is wat niet goed gebouwd is. Bij battlefield heb ik fps nog niet gemeten.

Hmm ik speel Battlefield 2 en Cod Modern warfare / black ops. Bij modern warfare heb ik geen lag, gewoon netjes 250 fps. Bij black ops heb ik weinig fps en dat komt ook omdat het een spel is wat niet goed gebouwd is. Bij battlefield heb ik fps nog niet gemeten.

Battlefield 2 komt uit 2005 kun je niet echt als goed voorbeeld gebruiken

de Q6600 is een verouderde cpu BO zal er echt baat bij hebben als je die phenom x6 gaat gebruiken
al met al ja de upgrade is nuttig

Laatst bewerkt:
Firest0rm,

Mag ik vragen wat in jouw ogen voor een goede prijs een mooie videokaart voor mij zou zijn?

de gtx465 is geen slechte kaart CoD BO zou hij op max aan moeten kunnen
nogmaals je processor is hier de echte boos doener de Q6600 is een verouderde cpu hij kan het spel aan maar niet op max
weet ook als je een nieuwe videokaart aanschaft die nog sterker is dan gaat je cpu nogsteeds het systeem bottlenecken

wat is je budget?
hoe sterk is je voeding?
welk merk is je voeding?
ga je nogsteeds die Phenom X6 upgrade aanschaffen?

Ik heb een corsair 650Watt voeding. Ik heb vorig jaar (nov.) al 250 euro uitgegeven aan een nieuwe voeding/videokaart en geef nu geld uit aan een Phenom X6 (+DDR3). Ik geef liever geen geld uit aan een nieuwe videokaart, dus koop vandaag het bovengenoemde setje en dan kijk ik even of een videokaart nodig is. Wat voor Ram geheugen adviseer je mij? Dankjewel!

De GTX465 is een prima kaart die alle games nog goed aan zou moeten kunnen op hoge kwaliteits instellingen. Als je niet gaat overclocken zijn de Kingston ValueRAM setjes prima. 25 euro voor 4GB geloof ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan