nieuwe processor koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Berichten
87
Hallo,

Ik heb een nieuwe koeler voor mij processor gekocht want het werdt allemaal wat te heet onder de voeten ;)
Moet ik nu ook van die koelvloeistof/lijnachtigkoelspul gebruiken?
Ik wil namelijk vanavond nog ff mijn game uren inhalen die niet heb kunnen bevredingen :)
 
Liefst wel, maar ook niet meer dan de grootte van een rijstkorrel, in het midden van de cpu spuiten. Anders krijg je een omgekeerd effect.
 
Graag wat meer info over wat je bedoeld.

De koelpasta die al op de koeler zit (is een klein vierkant plakje), moet erop blijven alvorens de koeler op de cpu te monteren.
 
wat koelpasta gebruiken

(koel niet, zorgt alleen dat de oneffenheden worden opgevult) :)
 
dus als ik het niet doet gaat mijn processor niet naar de *****n?
 
Greatchampion zei:
wat koelpasta gebruiken

(koel niet, zorgt alleen dat de oneffenheden worden opgevult) :)


Dat is ook de bedoeling van de pasta. Zo maak je beter contact met de cooler. Wel te verstaan, als je er geen kilo op spuit.:)
 
meschien even zeggen waarom hij niet te veel mag opspuiten.
Als er een dikke laag koelpasta op de cpu ligt word de processor geissoleerd waardoor ie warmer word.
 
lamp zei:
meschien even zeggen waarom hij niet te veel mag opspuiten.
Als er een dikke laag koelpasta op de cpu ligt word de processor geissoleerd waardoor ie warmer word.

Had ik, dacht ik, al aangehaald, alleen met andere woorden.:)
 
Ik heb een nieuwe chip gekocht met koellichaam en fan.
Op het koellichaam zit een grijs vierkantje spul. Is dat de koelpasta? en zo ja is dat dan genoeg of moet er nog wat bij?
Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat dat genoeg is anders zou AMD dat er niet op doen?
 
NordRack2 zei:
Ik heb een nieuwe chip gekocht met koellichaam en fan.
Op het koellichaam zit een grijs vierkantje spul. Is dat de koelpasta? en zo ja is dat dan genoeg of moet er nog wat bij?
Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat dat genoeg is anders zou AMD dat er niet op doen?
Dat is de standaard koelpasta die de fabrikant erop heeft gedaan, dat is voldoende. Wel even het plastic eraf halen.
 
hey helpers

Moet je de koelpasta ter grootte van een rijstkorrel uitsmeren of gewoon een korrel in het midden en het koelbok erop duwen????
Het is namelijk taaispul die koelpasta.

thnkx All:thumb:

gr Dex
 
Erop doen en door het plaatsen van je Heatsink(koelblok) wordt het verspreid.:) (niet zelf gaan uitspreiden)
Zorg wel dat je de pasta in het midden van de processor doet, dan weet je zeker dat het goed verdeeld wordt.
 
Thankx

Zonder het uit te wrijven schilt het gewoon 8 graden mooi
Nu draait de P4 2,8 478 op 36 graadjes

top

Groet

Dexx
 
dex zei:
Nu draait de P4 2,8 478 op 36 graadjes
Netjes, maar dit is als de pc niks doet neem ik aan?
Ik zit er 2 graadjes onder met m'n overgeklokte P4 2,6ghz.:)
 
yep nog niet overgeklockt

Maar ik wil da wel gaan proberen met me MSI 865PE/G Neo 2

Maar ik ben ook bang tot ie kapot gaat de processor

groet

Dexx
 
Zorg eerst dat je veel info leest over overklokken. Er kan vrij weinig fout gaan, tenzij je met de Vcore(processor voltage) gaat rommelen.. Het enige is dat de pc niet op wil starten en dan moet je het Bios resetten, zodat de overklok weg is.

Maar het is niet iets wat je zomaar even doet. Voor een goede stabiele overklok ben je wel even zoet en het hangt ook van je overige hardware af. Daarnaast wat de instel mogelijkheden van het Bios is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan