Nieuwe processor, laptop start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

ik heb een laptop gekregen, en daar zit een intel core duo, T5250 in.
nu heb ik toevallig nog een T7500 liggen en die erin gedaan.
echter gaat de laptop nu vrijwel meteen na het starten uit. waar kan dat aan liggen?
het voltage is het zelfde daar kan het niet aan liggen.

bvd
luck

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Misschien kan je laptop niet over weg met die processor ik zou de oude erin doen.

Misschien, maar vaak niet. Het verschil zit hem voornamelijk in de FSB ;)

Koelpasta erop gedaan? Dat meteen uitgaan na de start duidt er meestal op dat of je koelblok niet goed op de processor is geklemd of dat er geen koelpasta tussenzit.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze een paar keer gewisseld. De een doet het wel de ander niet. En op allebei zit net zo veel koelpasta.

Het is waarschijnlijk je BIOS die de snellere processor niet ondersteund, zoals dus eigenlijk al eerder is gezegd.

oke. jammer.
ik heb nog wel een bios update gevonden, maar die is alleen voor een 32bit OS.

Het is een .exe update van de medium website. Hoe moet ik die dan installeren?

Dat is dan een updateprogramma, de echte bios is nooit een .exe ;) Welke laptop heb je?

Gewoon te vinden op medion.com: klik
Bios Update voor de MIM2300 model-rij.
+++ Installatiehandleiding +++

Let op:
Eventuele zelf gemaakte bios instellingen kunnen door deze procedure veranderd worden. Noteer deze instellingen voordat u deze procedure volgt, en wijzig deze eventueel nadat u stap 6 uitgevoerd heeft.

Volg deze stappen om de bios update uit te voeren:

1. Pak het gedownloade bestand uit in een nieuwe map op de laatste partitie van uw harde schijf. (FAT partitie D:).

2. Vervolgens start U het notebook op met de Support-CD in de CD lade. Het is belangrijk dat u het notebook heeft aangesloten op netstroom.

3. Kies in het zwarte MS Windows CD-ROM-startmenu voor de optie "start van CD-ROM" en kies in het taalmenu de gewenste taal, kies N voor Nederlands.

4. Kies nu in de Support-CD startmenu optie "MS-DOS Opdrachtprompt".

5. Ga nu naar de map waar u de bestanden heeft uitgepakt, standaard c:\medion en start het bestand f.bat.

6. Achter de update is één nieuwe start van de system noodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan