nieuwe processor...oem of boxed

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzof1993

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
hallo ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe processor + moederbord te kopen alleen ik weet dus niet of ik boxed of oem moet kopen laat staan dat ik weet wat dat inhoud :S mijn budget ligt rond de 150 euro en ik wil graag een quad core ik heb al het 1 en ander samen gesteld alleen als jullie zelf konden kiezen: intel of amd quad of triple of dual core wat zouden jullie dan aanraden

enzof1993

Boxed is INCL koeler, de ander zonder.

Ik persoonlijk ben meer van het Intel gebeuren, de ander weer van AMD.
Heb toen aardig wat probleempjes gehad (lang geleden) met een AMD, sinds dien geen amd meer aangeraakt.

Dus dat is meer persoonlijk

Laatst bewerkt:
lekker antwoord:confused: lol ik vond amd's een aantal jaren geleden ook slecht maar volgens mij zijn ze sterk verbetert maar vertel me dan wat voor moederbord + processor jij zou kopen voor 150euro (van een webshop)

Tis toch een goed antwoordt :)

Je hoofd vraag wat is boxed en oem ;)
En zoals ik al zei dat AMD verhaal is persoonlijk. :)

Van AMD cputjes weet ik niets (wil ik ook niet) Maar misschien iemand anders wel.

Kwa intel heb je niets in Quad in die prijsklasse (CPU + Mobo)
Misschien op MP bv een Q6600 + mobo op de kop tikken.

Wat is je huidig moederbord?

Edit:
Misschien een E7500 en een asus bordje uit de p5k / p5Q serie
bv de P5KPL-AM / P5QPL-AM Dan zit je rond de 150,- totaal

Laatst bewerkt:
Ik ging uit van 130 -140 voor een cputje en 50 voor een mobo (degelijk).

Waar wil je het voor gaan gebruiken als ik vragen mag?

games en photoshop en internet en hd films kijken (ik heb al een redelijke videokaart hoor (point of view 9500gt)

150 euro?
En wat heb je dan voor de rest?
Vooral geheugen....

Want dat is bij de keuze voor moederbord wel belangrijk. AMD is in dit soort budgetten echt beter. X3 720 bij een goedkopere webshop, of anders een Athlon II x4.

ik heb gewoon standaart ddr2 geheugen gekocht (2gb) bij norrod in 1 zo'n euhm plaatje zegmaar maar ik koop waarschijnlijk een intel q8300 van azerty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan