nieuwe processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik ben een vrek. Ik wil mijn pc zo goedkoop mogelijk upgraden. Ik heb een p2 266 en die wil ik voorzien van een nieuwe processor, bijv. 400 Mhz. Nu houden mensen hier hardnekkig vol dat er een slot 1 en een slot 2 aanwezig is voor dit type processor. Verder houdt men hardnekkig vol dat er ook wel een p3 op kan, aangezien dit hetzelfde slot heeft. Ik denk dat dat grote bull is. Wie heeft het antwoord?

Welk mobo zit er in? Als je hier nu eerst de handleiding van door gaat lezen.....

het verhaal kan Bull zijn. Als je een moederbord met een BX-chipset hebt, dan past er wel een PIII op, heb je echter een moederbord met een chipset specifiek voor de PII, zoals de EX chipset, dan past daar zeker geen pentium III op, sterker, de EX chipset ondersteunt geen FSB van 100Mhz, zodat je ook Pentium II processors met een FSB van 100Mhz niet kunt gebruiken.

Slot1 is het standaard slot voor normale Pentium processors, Slot2 is een slot specifiek voor XEON processors, een variant op de Pentium die vooral gebruikt worden in servers.

Jij hebt dus een gewoon Slot1 moederbord waarbij de chipset uitmaakt of je die PII 400 wel of niet kunt gebruiken.

Ik zet aida32 er even op en dan laat ik jullie weten wat voor chipset erin zit.

Aida32 vertelt me de volgende gegevens

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 05/07/98-i440LX-W977TF-2A69JA1AC-DR
Moederbordnaam Abit LX6

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 66 Mhz
Effectieve kloksnelheid 66 Mhz
Bandbreedte 532 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 66 Mhz
Effectieve kloksnelheid 66 Mhz
Bandbreedte 532 MB/s

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 ISA, 4 PCI, 1 AGP
RAM Slots 4 DIMM
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i440LX
Extra functies SoftMenu II

Moederbordfabrikant
Firmanaam ABIT Computer Corporation
Productinformatie http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard.php
BIOS Download http://www.abit.com.tw/page/en/download/download.php?pFILE_TYPE=Bios

Ik zie een frontside bus van 66 Mhz staan. Ben ik nu genaaid wat betreft het upgraden van een processor?

Hier kan niet meer op dan een 333 mhz processor op 5x67 mhz. Op zich is het een prachtig mobootje :)

De prestaties nemen behoorlijk toe als je een 300+ mhz processor erop zet, doordat de 266 mhz geen processorcache heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan