nieuwe processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
hallo allemaal,

Ik heb een 939 moederbord asus a8n-sli deluxe. Er zit nu een athlon 3000+ in, maar ik wil hem gaan vervangen. als ik de maximale processormogelijkheid van mijn moederbord wil benutten, welke processor kan ik dan nog gebruiken?

Volgens de asus-site is mijn moederbord voor het onderstaande geschikt.

De A8N-SLI ondersteunt op 64-bit architectuur gebaseerde AMD 939-pin Athlon 64 FX/ Athlon 64-processoren met 1MB/512KB L2-cache. Het moederbord is voorzien van 2000/1600 MT/s HyperTransport Bus en dual-channel ongebufferde DDR400-geheugenondersteuning.

betekent dit dat een Athlon™ 64 X2 4200+
Bulk, OPGA 2x 2200 MHz1024 kB het maximale is wat ik kan gebruiken?:eek:

Je leest het hier, maar denk niet dat je er iets van zult merken, de rest blijft natuurlijk op dezelfde snelheid waarvan het geheugen met zijn controller de algehele snelheid voor 95% bepaald.

bedankt voor je antwoord. Had ik zelf ook moeten vinden, sorry.
ik snap alleen niet dat je verteld dat ik er weinig winst mee zal halen. Bepaalde programma's of games eisen toch op een gegeven moment een snellere processor? en zonder die processor kan ik het programma dan niet draaien.

Vertel, wil altijd wel iets leren.:cool:

Die proc die je nu hebt draait toch ook alles? en games zijn meer afhankelijk van de grafische kaart.

Alleen bij recoderen van films zul je het verschil merken, maar voor de rest.:rolleyes:

Spaar door voor een algehele upgrade, C2D proc, 2 gig. DDR3 geheugen, beide op 1333mHz en een passend mobo, dan schiet het wel op

Draai hier zelf nog met een 3200, kan alles doen wat ik.

Het spelletje collin mcrae Dirt of zoiets, dat draait nu niet zo lekker. Als ik bij de systeemeisen kijk zie ik dat er minimaal een 3000+ voor nodig is. Heb nu 1 gig dual channel geheugen van kingston en een xfx 7900 GT kaart(en natuurlijk een 3000+). Als ik er dan een 4000+ processor in prop, zal het spel dan niet veel beter gaan draaien?

Dat zal bij verder gelijk blijvende onderdelen van je systeem inderdaad niet zoveel uitmaken!

ben eigenwijs en vind het toch allemaal een beetje vreemd. Als het niet veel uitmaakt, waarom zijn er dan mensen die er een 4000+ of nog snellere processor inzetten? er komt toch ook een moment dat een spel als minimum eis een processor eist die sneller is dan 3000+ om goed te lopen en waarbij mijn videokaart + geheugen dan nog wel voldoen?

Wees idd eigenwijs, koop je toch lekker die processsor en meld hier hoe snel het systeem is geworden.

Je verhaal zou kloppen wanneer je een processor een heel stuk zou kunnen upgraden, zoals Lange Pie al aangaf.
Een upgrade van een P3 500Mhz naar een P4 3Ghz zul je wel merken ja met aangepaste andere componenten.
Maar een upgrade van jou 3000 naar een 4000 met gelijkblijvende componenten zal in benchmarks misschien wat verschil laten zien, maar niet in echt voor ons oog merkbare prestatie-verbetering tijdens je spel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan