Nieuwe Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauzemenu

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo

ik heb deze vraag weleens eerder gesteld maar ben er toen niet helemaal uitgekomen vandaar nog een keer de vraag. Ik wil graag een nieuwe processor kopen voor mijn pc, degene die er nu inzit is al 3 jaar oud en wil toch wat nieuwere spellen spelen op mijn pc en wou daarom eerst beginnen met een nieuwe processor. Ik ben hier niet echt in thuis dus zit eigenlijk met de vraag:

welke processor heb ik precies nodig?
En wat kost dat ongeveer?

Hier wat gegevens over mijn pc:

1f8cbb29f30d87d2dd97328839843a05.jpg

Verplaatst Systeem --->> Processor / Koeling.

Goedemorgen,

Wat bevind zich nog meer aan hardware in de pc zoals videokaart processor en geheugen.

Modag

AMD Athlon 64 2000 Mhz (10 keer 200 ) 3000+

Moederbordnaam MSI K8MM-V (MS-7142) (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

Moederbord Chipset VIA VT8380 K8M800, AMD Hammer

Video kaart NVIDIA GeForce 6200 (256 MB)

Je moederbord heeft nog socket 754, de snelste processor daarvoor is een Athlon 64 3700+ (denk ik) . Die kan je denk ik enkel nog 2de hands vinden. het best is denk ik om gewoon een volledig nieuwe pc samen te stellen dan.

Dat schiet dus ook niet echt op. Dus de beste oplossing is eigenlijk gewoon een nieuwe pc aanschaffen.

Wat zou ik ongeveer voor een budget kwijt zijn aan een nieuwe pc van deze tijd die de wat nieuwere spellen wel goed draaid?

Ik heb er zelf een budget van 700 euro voor ongeveer weet niet hoever ik daarmee ga komen.

Je zou zelf eens een computer inelkaar kunnen zetten via een online winkel. Dan hoef je nog niet te kopen. Maar dan kun je een machine inelkaar zetten naar je eigen idee.
Bij spelletjes moet je dan denken om een goede video kaart en voldoende geheugen.

Erik

en de optie om een nieuw moederbord er in te doen is zeker ook niet echt aanwezig?

ja hoor. Maar het ligt een beetje aan de kast die je hebt. Hoe groter hoe makkelijker.

ik denk dat het nog ide is dus moet ook nog de dvd brander ofzo worden vervangen naar s-ata, misschien is de voeding niet goed genoeg en de videokaart zal ook nog wel agp zijn...

Ik zou dan wel ZEKER die processor veranderen in een E8500 of zelfs een E8400 en gaan voor een HD4870 in de plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan