Nieuwe pst-file

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik gebruik al jaren dezelfde pst-file en die is inmiddels behoorlijk vervuild. Ik dacht met het opnieuw installeren van Outlook 2007 te kunnen starten met een nieuwe pst-file, maar bij het starten komt de melding dat outlook.pst niet kan worden gevonden. Ik moet dus gaan verwijzen naar mijn oude pst-file. Ik dacht, dat Outlook die zelf aanmaakte. Wat gaat er verkeerd?

Ik neem aan dat je eerst je oude outlook verwijdert en ook je .pst bestand verplaatst naar een andere map/computer...
Ik kan alleen bedenken dat ergens nog een verwijzing staat naar je oude .pst bestand ook als je Outlook hebt verwijdert en opnieuw hebt geinstalleerd. Windows werkt soms in mystirieuse wijze...
Misschien na de-installatie ook de mappen in application data handmatig controleren of ze nog bestaan en dan verwijderen...

Na de-installatie is de map Application Data/Local/Microsoft/Outlook (ik hoop, dat ik het rijtje goed heb) geheel leeg. Na installatie zou er dus een schone pst-file moeten zijn aangemaakt, maar dat gebeurt niet. Zonder pst-file start Outlook niet, dus ik moet m'n oude pst-file weer gebruiken. In wezen zou ik al geholpen zijn als iemand mij een schone lege pst-file zou kunnen sturen, want dan start Outlook en kan ik daarna inporteren vanuit m'n oude pst-file. Niet dat dat de oplossing is van het probleem, maar ik kan dan wel met een schone lei verder.

Je kan zelf een pst bestand maken. Ga naar Bestand -> Nieuw -> Outlook gegevensbestand en volg de stappen. Of dat nog hetzelfde is in 2007 durf ik je niet te zeggen, maar anders staat dat wel in de help (F1) van outlook zelf.

Dat klopt, dat kan in Outlook 2007 ook. De bestandsnaam wordt inderdaad aangemaakt, maar als je dan de file in Outlook wil importeren d.m.v. Gegevensbestanden, dan meldt Outlook dat die "object niet kan vinden". Let wel: dit is een geheel schone Vista-installatie én Outlookinstallatie. Er zouden dus eigenlijk geen fouten in kunnen zitten.

Nou is mijn kennis van Office 2007 en Vista niet zo gigantisch, maar je persoonlijke map zou gelijk al in outlook moeten staan als je deze aanmaakt. Je hoeft deze daarna dus niet meer te importeren. Misschien dat dit de foutmelding veroorzaakt?

Dat is inderdaad precies de fout: hij maakt geen nieuwe pst-file aan.

Ik bedoel daar dus mee: je kunt een pst-file aanmaken, maar die moet je dan wel in Outlook gaan benoemen (ik noemde het importeren). Maar dat lukt dus niet. Heel raar: met een schone pst-file zou ik geholpen zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan