Nieuwe radeon 5850

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik heb een vraagje. Op dit moment heb ik het volgende:

2,66 ghz processor
4 gb ram
nvidia 8600 GT
350 watt voeding

en ik wil graag net als die gozer in het vorige subject mijn videokaart vervangen van een 8600 GT naar een ati 5850. Past deze in mijn computerkast? En heb ik niet pci 2.0 nodig?? En waar kan ik checken dat mijn pc misschien pci 2.0 aankan?? En kan mijn voeding het aan??

Nu zie ik op de website van computerland een XFX radeon 5850...is dat dezelfde als de ati 5850?? Computerland vraagt er 299 voor terwijl in een computerblad de adviesprijs 220 is.

Goed..veel vragen, maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.
Alvast bedankt,

XFX is een merk / uitgever van de kaart.
Zo heb je bv ook asus / club3d/saphire ect.
Andere merken, maar ze hebben allemaal de zelfde chip => ati 5850.

De 5850 is een pci-e 2.0 kaart, maar deze passen en draaien ook gewoon goed in een normale pci-e 16x slot.

De prijs kan hoger zijn aangezien ati de kaarten niet aangesleept krijgt.
Meer vraag als aanbod, waardoor de prijs omhoog kan/gaat.

Wat voor processor/moederbord heb je precies? (merk en type)
350w zou het denk net niet trekken. Aangezien dat meestal "standaard" voedingen zijn.
Heb je hiervan ook het merk en type?

Ik heb een TN3PX1 Procase PX1035 350W ATX 1 voeding.
En ik vermoed dat mijn moederbord een Asus512 D2 X EN8500GT Sil.magic is.

Is een XFX bijvoorbeeld even goed als een club3d of saphire?? Of is de een nog beter dan de ander??

In ieder geval bedankt alvast voor je antwoorden.

Het merk is meer een persoonlijke keuze.

XFX / ASUS / Saphire heb ik ervaring mee => zijn gewoon goed
club3d heb ik ook 1tje gehad en is na 3 weken kappot gegaan.
Bij iemand anders kan het weer net andersom zijn, meer persoonlijk dus :)

Je voeding is een B/C merk, die gaat de 5850 niet trekken.
Die asus 512 D2 is een videokaart, kan eigenlijk mergens vinden of dit een pc-e is of niet.

Download eens cpu-Z, hiermee krijg je alle info van je pc.
http://www.cpuid.com/

Zoals mukkel inderdaad al zei, XFX, Club3D, Gigabyte of Asus is alleen de uitgever van de kaart. De uitgever bepaalt bijvoorbeeld hoeveel varianten er komen, want ze kunnen de klokspeed en de hoeveelheid geheugen wel verschillend kiezen. Maar uiteindelijk gaat het inderdaad om de chip, en die is altijd van ATI bij de 5850. Welke uitgever je kiest hangt inderdaad van je eigen ervaringen af, Ik heb een Club3D HD4670 1 GB, al meer dan een jaar, en hier heb ik nooit problemen mee gehad. Nog iets waarom ik voor Club3D ben is dat ik hun kaarten er het mooist uit vindt zien. Mooi rood met zwart, met nette afwerking van het plastic en op de kaart en de fan.

Met die voeding hoef je het inderdaad niet te proberen, aangezien de 5850 een behoorlijk zware videokaart is en jouw voeding laag van wattage en waarschijnlijk niet zo stabiel bij pieken (komt door het merk).

Onder je vragen vindt ik ook de vraag of 'ie wel in je kast past, dan moet je even uitzoeken wat voor kast je hebt. Is het een standaard ding van een bepaald merk (bijv. Fujitu Siemens) of heb je 'm zelf uitgekozen / samengesteld. (bijv. Coolermaster)

Vr. Groet

(wss heb je het over mijn post, met 'die gozer' :p) Maar je hebt minstens 500Watt nodig om deze kaart te trekken! ;P

(ik heb momenteel 530Watt moet genoeg zijn dus raad je aan neiuwe voeding te kopen!)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan