Nieuwe ram geheugen erbij kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jel le

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Ik heb een pc met 256mb ram geheugen. Ik wil een extra ram geheugenkaart erbij kopen maar ik weet niet wat ik precies moet hebben. Deze ram geheugenkaart zit er nu in:

DMM1: 256mb pc2700 DDR SDRAM unbuffered sstl 2.5 64 bit

Wie weet een geheugenkaart die zal werken op mijn pc? Ik kan eventueel meer gegevens posten.

Laatst bewerkt:
all het DDR geheugen wat pc2700 ondersteunt zal werken.
Je moet wel opletten dat er alleen DDR geheugen in kan en geen DDR2/3

Ik heb een ram geheugenkaart 1 gigabyte gekocht. Het is een pc2700 DDR sdram. Er staat nog bij: 128Mx64 1gb.

Als ik de kaart vervang voor degene die er nu in zit dan krijg ik een zwart scherm en volgens mij start de pc ook niet op. Weet iemand wat er aan de hand is?

Wat er blijkbaar door niemand bij is verteld is dat het ook afhankelijk is van je moederbord. Wanneer deze b.v, max. 512mb per slot ondersteunt, is er een probleem.
Daarnaast zijn sommige moederborden een beetje eenkennig met het accepteren van alle merken geheugen.

Geef even de naam en type van je moederbord!

Tsja,

In die PC zit een zeer simpel, door Compaq zelf gemaakt moederbordje dat er in diverse tests niet al te best af komt.
Daarnaast is Compaq inderdaad zeer kieskeurig voor wat betreft het gebruikte merk geheugen, veel merken en soorten werken er niet op.
Je zou nog kunnen proberen de 1Gb module in het andere slot te plaatsen, maar ik ben bang dat dit niet zo eenvoudig op te lossen zal zijn helaas...

Dit staat daarover in de handleiding:

For proper system operation, if your system supports DDR-SDRAM
DIMMs, the DIMMs must be industry-standard 184-pin, unbuffered
PC 1600 200 Mhz- or PC2100 266 Mhz-compliant, 2.5 volt
DDR-SDRAM DIMMs. The DDR-SDRAM DIMMs must support
CAS latency 2 or 2.5 (CL = 2 or CL = 2.5). They must also contain
the mandatory JEDEC SPD information. DIMMs constructed with x4
SDRAM are not supported; the system will not start using
unsupported DIMMs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ga dat geheugen maar gauw terugbrengen, want die 1Gig module haalt gegarandeerd geen CL 2,5 !

Bovendien is de vraag of het slot wel 1Gig-module's aan kan !

Als je in het begin vermeld had dat het een Compaq (en dan ook nog een EVO=kantoormachine) betrof hadden we je direct kunnen vertellen EERST op de Compaq-site te kijken of het wel zou werken !

Greetz,

Harry.

Compaq is a real B*tch met het accepteren van geheugenmodules. Wat je kunt proberen is een bios flash. Met de nieuwste bios versies worden dingen verbeterd en soms ook de ondersteuning van meer geheugen.

Maar zoals al aangegeven door meerdere helpmijers, compaq is erg selectief met welke modules wel of niet in het systeem gaan werken.

Kan soms helpen, maar in dit geval zou ik het sowieso geen bios-flash adviseren.
Het nieuwe geheugen gaat hoe dan ook NIET werken en met een risico-volle bios-flash, zeker door een onervaren gebruiker, kunnen de problemen alleen maar groter worden!

Kan iemand een link geven naar een ram geheugenkaart die het wel doet op mijn compaq moederbordje :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan