Nieuwe Razendsnelle Dell Computer - Alle spellen in Slowmotion en erg trage reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AkiraHelp

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Mijn probleem in het kort: Ik heb een Dell XPS 8500 gekocht en kon niet wachten om eindelijk Skyrim en dergelijke spellen te spelen. Nu blijkt echter dat alle spellen die wat geheugen vereisen zich afspelen op 30-50% snelheid en is vrijwel onspeelbaar. De computer zou zulke spellen makkelijk moeten draaien, dus ik opende mijn Taskmanager en kwam erachter dat mijn computer geen zin heeft om meer dan 10-20% van zijn geheugen te gebruiken! Dit is erg irritant!

Ik maak gebruik van windows 8 en kan NERGENS terugvinden hoe ik dit probleem op kan lossen. HELP MIJ

-Afbeelding 1 Slomo0001.jpg toegevoegd-

Helaas heb je toch een grote miskoop gedaan. Het blijkt dat de Dell een goede processor en net geheugen heeft maar qua grafische kaart schiet die tekort. Jij hebt zeker de versie met de HD 7570?
Zie dit topic op een ander forum: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20130208062428AA4bLua
Deze kaart is een entry level kaart wat betekent: een budgetkaartje van rond de €60 wat spellen van 3 jaar oud net aankan op high settings (misschien zelfs niet!). Je zult om goed te gamen toch echt een zelfbouw moeten kopen, wil je de kosten redelijk beheersbaar houden. Is het mogelijk de pc nog terug te brengen en geld terug te krijgen? Anders moeten we een andere videokaart erin zetten maar dan moet je voeding misschien ook mee veranderen. Een i7 heb je trouwens niet nodig bij gamen, een i5 volstaat (hyper threading heb je niet nodig).

Misschien een foute spoor: welke versie van Windows 8 gebruik je, en met hoeveel geheugen kan die omgaan?

Nee ik heb express geen budget model gekozen, volgens de factuur heb ik: NVIDIA ® GeForce GT 620 grafische kaart van 1 GB DDR3

Ik weet niet waar ik mijn Windows 8 versie kan opzoeken. Het is gewoon de Windows 8 64bit , Nederlands.

Nee ik heb express geen budget model gekozen, volgens de factuur heb ik: NVIDIA ® GeForce GT 620 grafische kaart van 1 GB DDR3
Dat is een nog slechtere (lees: minder krachtige) videokaart dan de zojuist genoemde HD 7570 en het normaal dat een pc niet 100 % van het geheugen gebruikt zoals je ziet in taakbeheer. Dit betekent dat je geheugen dus goed is, 100 % zou juist fout zijn (als je gewoon het bureaublad open hebt). Ik denk dat je hem toch moet terugbrengen of er heel veel in moet wijzigen. Dit is geen game kaart en ik vrees je voeding ook...

Dus Dell heeft me gewoon een hele slechte videokaart gegeven ondanks dat ik er veel voor betaald heb? Ik heb niet veel verstand van computers, maar mijn laptop met 50% van de weergegeven eigenschappen kon deze spellen inderdaad wel gewoon draaien (zeg maar 512 mb video kaart). Ik las 1gb en meer dan 1000 reviews voor 5 sterren :S

Bedankt voor de reacties trouwens

Helaas zegt 1 GB niets want DDR3 en dat is een langzamere geheugenstandaard. Om over alle andere eigenschappen die de GT 620 heeft niet te spreken. Deze kaart heeft een 64-bit geheugen bus. De game kaarten hebben tenminste 192-bit en als het kan 256-bit! Dus je kan nagaan dat deze kaart geen game kaart is, hoeveel heb je voor deze pc betaald? Ik zie hem trouwens niet op de site van Dell staan.

EDIT: ik zie hem voor €750 staan. Voor €750 had je een veel betere zelfbouw met windows kunnen krijgen, wij zouden wel iets kunnen samenstellen.

Laatst bewerkt:
Ja dankjewel, maar dan moet ik wel eerst mijn geld terugkrijgen. En ik denk dat Dell eerlijk gezegd het hoofd om zal draaien.

Dat is erg jammer maar nu weet je wel hoe het komt. Misschien dat je je pc weer kan verkopen? Maar dan zul je maximaal €600 kunnen vragen, ik denk zelfs minder. Dus dat is ook geen aantrekkelijke optie. Ik vrees hier het ergste en dat is toch de rit uitzitten met deze pc. Of je moet geld over hebben, maar als je een krap budget hebt kan ik er hier weinig anders van maken. We kunnen wel een andere videokaart erin zetten maar dan zal de voeding ws. ook vernieuwd moeten worden en dat geintje zal bij elkaar minstens €250 kosten. Dat is hetzelfde bedrag als je je pc met verlies verkoopt en een nieuwe voor €750 koopt.

Ik zal de status op opgelost zetten trouwens, het lijkt er inderdaad op dat het door de grafische kaart komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan