• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe records aanmaken in Mdb vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert123321

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Hallo,

ik probeer een mdb file te vullen (nieuwe records aanmaken) vanuit een excel document. Ik gebruik de code zoals ik gewend ben van Access. Echter wordt er geen nieuwe record aangemaakt. Wat doe ik fout?
Eventuele alternatieve suggesties om nieuwe records aan te maken zijn ook welkom.

Code:
Sub CopyToRecordSet(DBFullName As String, TableName As String, _
    FieldName As String, Owner As String, DNA As String, addit As String, Conc As Long, Pur As Long, _
     Svolume As String, Method As String, Photomtr, Runnr As String, QF As String, Commts As String)
' Example: DAOCopyFromRecordSet "C:\FolderName\DataBaseName.mdb", _
    "TableName", "FieldName", Range("C1")
Dim db As DAO.Database, rs As DAO.Recordset
Dim nbr As Long
    Set db = OpenDatabase(DBFullName) ' open databae
    Set rs = db.OpenRecordset(TableName, dbOpenTable)
    ' write field names
    With rs
        .MoveLast
        nbr = ![Number] + 1
        .AddNew
        ![Field1] = nbr
        ![Field2] = Owner
        ![Field3] = addit
        ![Field4] = DNA       
        .Update
        .Close
   End With
    Set rs = Nothing
    db.Close
    Set db = Nothing
End Sub

Groet Robert

Update:

Ik kwam er achter dat er wel een nieuw record wordt aangemaakt, maar ergens midden in de tabel.
Niet zo handig.
Is er ook een mogelijkheid om er voor te zorgen dat deze nieuwe record onderaan komt te staan.
Een sorteer actie of zoiets dergelijks?

Ik kwam er achter dat er wel een nieuw record wordt aangemaakt, maar ergens midden in de tabel.
Beetje laat antwoord misschien, maar toch.... Een nieuw record wordt nooit midden in een tabel weggeschreven, maar altijd onder het laatste record. Dat je hem niet gelijk terugziet, komt vermoedelijk door de sortering van je tabel. Gebruik je een Autonummerveld, dan kun je daar eenvoudig op sorteren om naar het laatste veld te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan