nieuwe records toevoegen uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

rap5786

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn probleempje. Ik heb een database die ik in Access 2003 bijhoud. IDaarin gebruik ik een formulier waarin ik altijd gegevens invoer, maar om een of andere reden (bizarre toetsencombinatie misschien) is de aanmaak van nieuiwe records geblokkeerd. Het sterretje is grijs en er is geen leeg record te zien onderaan. Dit gebeurde eigenlijk van het een op het andere moment. Ik heb gecontroleerd of gegevensinvoer aan staat en dat is het geval. Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor de moeite.

Beetje vreemd inderdaad. Gebeurt dat ieder keer als je het form opstart? Of na een bepaalde gebeurtenis?

Maak een nieuw form en laat alle defaults intakt, kopieer je controls erop en doe de code er eventueel bij.
Je hebt nu een form gemaakt die met uitzondering van alle standaard settings hetzelfde is als de oude. Gebeurt het nu nog steeds?

Controleer de gekoppelde query. Is die updatable?

HTH:D

Stom, ik heb het net 'opgelost'. Ik heb de hele tijd in de eigenschappen van het verkeerde formulier gekeken. :o:o:o Er zat een subformulier in en daarin was toch de gegevensinvoer uitgeschakeld. Hoe dat kan is me nog steeds een raadsel. Toch bedankt voor je reactie, Guus.

Ik ben blij dat het werkt!

Zet je de vraag nog even op opgelost?

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan