• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe regel ertussen plaatsen met behoud van functies lukt niet. Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vibor

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Ik ben best wel aardig op weg om mijn boekhouding overzichtelijk te maken, de bron is factuur_helpmij.xlms en verkoopboek_helpmij.xls die op dit forum zijn ontstaan.

Nu wil ik in het verkoopboek de lijst met verkopen laten groeien, maar de totalen en overzicht eronder ook mee laten groeien zodat deze niet overschreven worden. Ik wil dus eigenlijk slechts een paar of geen lege regels tussen de laatste boeking en de totalisering.

Een regel ertussen laten zetten lukt wel, maar of de formules gaan niet mee of de opmaak gaat niet mee. Zoals je kunt zien zit er wat functionaliteit in gebakken zodat ik snel kan zien wie er te laat betaald (cel wordt rood), en als er te laat betaald is blijf ik zien hoeveel dagen te laat dit was. Dat is handig, want zo leer je je pappenheimers kennen.

Daarnaast zie ik direct wat ik per kwartaal moet opgeven aan de belastingdienst.

Kolommen K, L en M hebben formules en kolom K heeft daarnaast een voorwaardelijke opmaak. Het bereik is A tot Q. Met zo'n 500 regels kan ik het jaar vooruit.

Wat ik graag wil:
- Onderaan de lijst de nieuwe factuur plaatsen, dit werkt goed met de macro in Factuur_helpmij.xlsm, maar daar wil ik een aanvulling in:
- nieuwe regel eronder,
- Kopiëren van de opmaak van de regel er boven en daar in stoppen
- Kopiëren van de formules van de regel er boven en daar in stoppen.

Of eenvoudiger: Huidige regel kopiëren inclusief formules en opmaak, en deze eronder tussenvoegen, en dan uiteraard eventueel gekopieerde factuur gegevens weer verwijderen.

Wie kan een voorzetje geven hoe ik dit het beste kan oplossen?

Grt Vincent

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi JK,

Bedankt voor het mee denken.
Uiteraard snap ik wat je bedoel, maar hoe maak ik die aan met behoud van de formules en voorwaardelijke opmaak?

Makkelijkst is om altijd boven rij 10 een rij in te voegen.

Selecteer die hele regel door op het rij-cijfer te klikken (control+spatie werkt ook). Druk control+c, rechtsklik weer op die rij en kies gekopieerde cellen invoegen (of zoiets, heb een Engelse Excel).

Ik heb het volgende stukje code opgenomen en ertussen geplakt
Code:
   LastRow = Range("D65536").End(xlUp).Row + 1
    Cells(LastRow, 1).Select
    Range("A8:S8").Select
    Selection.Copy
    ActiveWindow.ScrollColumn = 3
    ActiveWindow.ScrollColumn = 2
    ActiveWindow.ScrollColumn = 1
    Range("A7").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False

Dit maakt keurig een nieuwe regel aan, maar de formules en opmaak worden niet mee gekopieerd, en daar gaat het juist om dat die mee gekopieerd worden.

Grt Vincent

Laatst bewerkt:

Hoi EA,

Ja die had ik ook gezien en heeft idd dezelfde vraag, maar snap ik geen fluit van. Daar staan 2 macro's is 1 om te sorteren en een om iets te verwijderen, en zie daar geen VBA code staan om een regel in te voegen.
Zou mooi zijn een voorbeeld bestandje, heb me al suf gezocht.

Grt Vibor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan