Nieuwe regel maken op raport

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Beste Forum,

Ik heb in een raport een formule staan die wat waarde van verschillende velden samenvoegd als ze zijn in gevuld.
[JS]=IIf([BestellingKlantnaam]=[Achternaam];"";"Bezorgt bij: "+[BestellingKlantNaam]) & IIf(IsNull([Bestel_Locatienr]);"";" Locatienummer: " & [Bestel_Locatienr] & " ")[/JS]
Nu zet hij dit alles achter elkaar neer en als ik dan aangeef dat hij het veld mag vergroten gaat het wel.

MAAR... wat ik eigenlijk zou willen is dat hij alles wat ingevuld is niet achter elkaar zet maar elke keer een nieuwe regel maakt.
Is er een stukje code wat ik erbij kan zetten zodat hij het onder elkaar zet?
Het zal dan (denk ik) voor of na de "& IFF" komen.

Hoop dat het duidelijk is wat ik wil en dat iemand me kan helpen.

Bedankt alvast

Laatst bewerkt:
Probeer het eens door vbCrLf aan je code toe te voegen. Hiermee wordt verder gegaan op een nieuwe regel.

Rebmog

Bedankt voor je reactie!
Maar waar moet ik dat neer zetten dan?
Doe ik dat voor de IIf?

Als je bijvoorbeeld het locatienummer op een nieuwe regel wilt hebben, dan voeg je de vbCrLf als volgt toe aan je coderegel:

Code:
IIf([BestellingKlantnaam]=[Achternaam];"";"Bezorgt bij: "+[BestellingKlantNaam]) & IIf(IsNull([Bestel_Locatienr]);"";[COLOR="DarkRed"]vbCrLf &[/COLOR] "      Locatienummer: " & [Bestel_Locatienr] & " ")

Als ik dit nu erbij zet krijg ik een veld waar hij zegt:

"Parameterwaarde opgeven"
vbCrLf

na vier keer enter te geven krijg ik het raport maar zonder resultaat?
Doe ik iets fout ?

Ik zie dat access de "vbCrLf" zelf tussen twee haakjes zet [ ]
Hij maakt er dus zelf van :
Code:
IIf([BestellingKlantnaam]=[Achternaam];"";"Bezorgt bij: "+[BestellingKlantNaam]) & IIf(IsNull([Bestel_Locatienr]);""; [COLOR="red"][vbCrLf][/COLOR] & "      Locatienummer: " & [Bestel_Locatienr] & " ")

Laatst bewerkt:
Probeer eens vbCrLf te vervangen door chr(13) & chr(10). Ik dacht namelijk dat je de code in VBA toepaste was en ik had niet gelezen dat je de code gebruikt in een rapport.

Rebmog

:thumb: Dit is helemaal goed! Het werkt.

Heel erg bedankt voor de hulp! Kan ik weer verder.

Laatst bewerkt:
Nog 1 vraagje.

Die getallen 13 en 10 waar zijn die voor? Is dat een afstand tussen de regels ofzo?

13 staat voor volgende regel en 10 staat voor begin van de regel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan