• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Is het mogelijk om een gebied op een werkblad te selecteren of af te bakenen (bijv. A1..G15) en om als de eerste regel vol is er automatisch naar de tweede regel wordt overgegaan ?
Ik wil materialen scannen voor in en outs en bijhouden in een ander werkblad.
 
Dat kun je bijvoorbeeld als volgt doen:
- selecteer je bereik (A1:G15) en haal bij celeigenschappen op het tabblad bescherming het vinkje weg bij geblokkeerd
- beveilig je werkblad en haal hierbij het vinkje weg bij "vergrendelde cellen selecteren"
 
Beste REBMOG

Bedankt voor je uitleg.
Echter was het mijn bedoeling om in een blad de barcode te scannen en zoeken naar de gereedschappen en degene die het heeft geleend.
In een ander blad komt dan te staan wie wat heeft gedaan, een soort logboek wat ik pas later op de dag of week terug kan controleren.
In dit laatste blad moet die automatische return komen te staan.
De xls file is bijna klaar op dit blad na.

corania17
 
corania,

kun je dat bestand dan eens plaatsen?
 
Beste Haije,

Bedankt voor je reaktie.
Hierbij de bedoelde file.
 

Bijlagen

  • retour-test2.xls
    564,5 KB · Weergaven: 22
Corania,

staat in de bijlage die je postte al het logboek dat je wilt controleren?
Zo ja welk tabblad is dat dan, zo neen, wil je dat dan toevoegen en vullen met 1 of 2 regels?
 
Hallo Haije.

Dat is tab-blad Uitgaven, waar een soort log moet komen staan.
Er zou ook een datum en tijd in voor moeten komen maar bij navraag zou dat niet mogelijk zijn.
Bedankt bij voorbaat voor de moeite.
 
corania,

het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik snap niet wat er wanneer en door wie handmatig, danwel automatisch gedaan moet worden.
Zou je s.v.p. nog eens een poging willen wagen om me dat stap voor stap duidelijk te maken?
 
In tab werkblad in de gele vakken A4 en A15 kan ik met een barcodescanner de code van het gereedschap scannen en in A6 en A17 kan ik de barcode van de leerling inscannen.
Deze gescande gegevens zouden in werkbad uitgaven zichtbaar moeten blijven en worden aangevuld.
Als er dus weer iemand anders komt moeten die gegevens toegevoegd worden in werkblad uitgave.
Ik weet niet of ik de Uit en In appart op tab werkblad moet houden, misschien is een UIT_IN scangebied ook mogelijk.
Blad 1 geeft het overzicht van alle gereedschappen.
tab leerlingen moet worden gevuld met alle gegevens van de leerlingen.
In tab barcode worden de barcodes gemaakt en is niet belangrijk voor de rest als de barcode maar goed is.
Ik hoop dat ik nu duidelijk heb uitgelegd wat mijn bedoeling is.
m.vr.gr.corania17
 
coriana,

kijk eens in deze bijlage. Door op de knop te klikken worden de gegevens opgeslagen in de bladen "Uitgaven" en "Innamen"
 

Bijlagen

  • retour-test2 (hs).xls
    574,5 KB · Weergaven: 36
Beste Haije,

Bedankt voor het bericht en de hulp.
Ik heb nu wat ik zocht en heb niet aan een macro gedacht.
Werkt prima, maar moet nog wel het een en ander aanpassen.
Heel hartelijk bedankt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan