• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe rij bovenaan na invoer

• Onderwerp starter Onderwerp starter MDBPT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MDBPT

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2022
Goedemiddag,

Geen idee of wat ik wil mogelijk is, maar niet geschoten is altijd mis.... dus ik probeer het toch even.
Ik heb een bestand waarin ik bedragen per gereden kilometer wil berekenen. En dan een aantal kolommen met verschillende bedragen per km.

Het ene bedrag per kilometer heeft sneller meer rijen dan de andere. Waardoor ik (in dit voorbeeld bestand nog niet te zien) steeds heel veel moet scrollen om per kolom aan het einde van de rijen met waardes te komen.
Is het mogelijk dat je bovenaan begint met invoeren (rij 3 in dit voorbeeld) en dat de rij dan verspringt zodra er iets in gevuld en bovenaan weer een blanco rij ontstaat?
En dan dus per 3 kolommen....

Ik vermoed dat er geen simpele oplossing voor is.... maar je weet het maar nooit...

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijlagen

Misschien moet je een andere layout overwegen.

In plaats van 5 tabellen van 3 kolommen dit omzetten naar 1 tabel van 4 kolommen in de 4e kolom kun je dan het bedrag zetten.
Als je het een echte tabel van makt dan worden bij elke nieuwe regel de formules vanzelf mee genomen.
Via CTRL en ↓ kom je rechtstreeks in de laatst gevulde cel.

Via een draaitabel kun je dan toch een overzicht krijgen van elk bedrag.

Oei, ik ben niet de eerste en enige die dit overweeg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reacties!

Dit is inderdaad een goede oplossing. Helemaal niet aan gedacht omdat ik me aan het blindstaren was op die verschillende bedragen per kilometer.

Ik denk dat dit wel moet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan