• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe rij invoegen op basis van waarde in Cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter adile
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adile

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Goedemorgen,

ik heb een bestandje toegevoegd. in dit bestand heb ik op sheet 1 (periode 5)
vanuit deze periode tabel worden waarden in roosters sheet 2 en Sheet 3 overgenomen.

ik zit alleen met een probleempje.
Wanneer op de 2e naamrij in sheet 1 informatie staat, wil ik dat er in sheet 2 en 3 een nieuwe rij wordt geopend waarop
de datum en de informatie uit de 2e naamrij sheet 1 wordt opgenomen.

ik heb een voorbeeld gemaakt bij sanne pietersen, de nieuwe rij is rood. (Deze moet natuurlijk gewoon wit blijven maar voor het voorbeeld is hij rood)
ik wil dus dat bij bas de groot het zelfde gebeurt op 26-04-2015 maar dan dmv een VBA code.

is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

Adile

Bijlagen

Dag Adile,

deze brengt geselecteerde cel naar juiste plaats op juiste blad.

mvg
Leo

Bijlagen

hey Leo,

Thanx man heel slim bedacht deze, heel erg bedankt voor het meedenken.
Ik heb hem alleen een rij verplaatst, dat de waarde naar rij g wordt verplaatst en niet naar rij f.
wat kan ik nog aanpassen zodat hij de formule in rij g ook mee naar beneden trekt. zoals je dat met de datum gedaan hebt.
rij G wordt namelijk een verborgen rij.

Alvast bedankt man

Adile

Oh en Leo,

Als ik iets naar het blad van Sanne pietersen (of elke andere naam die ik daar invoet wil brengen dan opend hij ineens 5 rijen?
Kan ik de macro alleen voor het andere blad gebruiken?

Adile

Dag Adile,

dat er op de andere bladen meer dan 1 rij wordt ingevoegd komt door de samengevoegde cellen,
en dat is een kleine vijand van VBA, op het blad van Bas had ik die dan ook al verwijderd.

de waarde gaat in deze naar kolom G en formule van kolom F wordt gekopieerd.
maar voor andere bladen zeker de samengevoegde cellen in C tenietdoen

mvg

Leo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Leo,

Top dat is precies wat ik bedoel. ik heb de samengevoegde cellen losgemaakt en nu werkt hij in de andere sheet ook perfect.
bedankt daarvoor. ik zag nog een 2e macro staan, heb ik deze nodig of heb je die daar als geheugensteundje neergezet? want hij kopieerd geloof ik alleen een formule op de sheet.

Als ik deze code van jouw in de sheet periode 5 zelf gebruik is het dan zo dat hij dan automatisch werkt zonder op de knop te drukken?
Zo niet houd ik hem lekker zo want ik ben er sowieso erg mee geholpen hartelijk dank.

Adile

Adile,

2 de macro heb je niet nodig, dat is, was inderdaad geheugensteuntje :)
en of je de code in blad kunt zetten ben ik niet zeker, voor ik
de code onder knop heb gezet test gedaan met code in blad bij dubbel klik event
maar dat liep vast :( , vandaar de knop :)

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan