Nieuwe Router(Lynksys WRT54GL), geen verbinding meer met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik had thuis een VPN netwerk (Planet standard). Dat werkte prima. Ik heb tussen mijn Pc (op windows XP) en mijn modem (Speedtouch Home Pots Netwrok Teminator) een router gezet (Lynksys WRT54GL). Nu kan ik geen internet meer krijgen. Als de CD-rom gebruik kom ik tot een bepaalde stap en dan zegt hij dat hij geen verbinding met internet kan krijgen. Mijn Lan verbinding zegt wel dat hij dingen uitwisselt met min router maar mijn router krijgt gewoon geen internet van mijn modem. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn router wel internet verbinging krijgt van mijn modem?

Meestal volstaat het om het MAc adres van je pc naar de router te klonen.

Op welke manier is de modem verbonden met de router?
Via welke poort?
Met wat voor kabel? (straight / crossed)

Hij is rechtstreeks (dus ik vermoed straight) met mijn modem verbonden. Het kabeltje is een ethernetkabel of zoals wat er op staat RJ45. En helaas mijn mac adres klonen werkt jammergenoeg niet

Hij is rechtstreeks (dus ik vermoed straight) met mijn modem verbonden. Het kabeltje is een ethernetkabel of zoals wat er op staat RJ45. En helaas mijn mac adres klonen werkt jammergenoeg niet

En daarna natuurlijk eventjes je IP in de router vernieuwen.

Rechtstreeks aangesloten = straight? Nee, zo werkt dat niet.
Als je de kabel tussen de modem en de router eens loshaalt, en dan beide eindjes naast elkaar, kabel naar achteren, en lock pin naar beneden.

Beginnen beide stekkertjes dan aan de linkerkant met oranje/wit en dan oranje?
Zo ja, dan is het een straight kabel.

Begint de ene stekker aan de linkerkant met oranje/wit en dan oranje en de andere met groen/wit en dan groen?
Zo ja, dan is het een crossed kabel.

In welke poort zit de kabel aangesloten in de router? Welke naam staat hierbij?

Het is een straight. Beide kabeltje beginnen met oranje wit... Het gat waar ik de kabel van het modem naar in de router stop, staat boven Internet. Boven de andere 4 gaten staan de nummers 1 t/m 4.

Kun ej modem en router resetten terug naar fabrieks settings? En dan vanaf nul beginnen op bouwen?

Gelukt maar nu een ander probleem

Het is me gelukt om 1 pc via de router het internet op te helpen. Alleen nu de andere 2 nog. De 1 is een Laptop (op Vista) die moet draadloos de ander is moet op de over gebleven switch poort. Via mijn Laptop zie ik mijn netwerk wel en kan ik er op. Alleen komt hij niet verder dan een LAN netwerk met mijn pc (of zoals Vista zegt alleen lokaal). De LAN verbinding werkt verder wel goed maar ik kan er alleen niet mee internetten. De andere pc die op de switch poort zit, reageert al helemaal niet op het netwerk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan