Nieuwe router maar 3 Mbit ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Net een nieuwe Belkin router N+ geplaatst.
Wanneer ik nu 10 meter van de router vandaan ga zitten en ik kijk bij netwerkconnectie staat er 100 Mbit.

Wanneer ik dan een snelheidstest doe via internet haal ik maar 3,3 Mbit.

Hoe kan dat ??

Wat is de snelheid van je abo? En welke snelheid wordt gehaald in de veilige modus?

Abonnement is 12 Mbit.
Maar wat is de snelheid bekabeld? Die 12 Mb is max, en met een 1:10 of 1:20 overboeking zul je die vaak niet halen. Even utp kabel erin en dan download snelheid testen. Als ie dan ook 3 Mb is weet je dat het niet aan je draadloos ligt.

En dan maakt het nog verschil of je ADSL of kabel hebt. Ik had eerst TELE2 ADSL 20 Mb. Kon downloaden met 12 Mb. Ligt aan de afstand tot de telefooncentrale. Heb nu Fiber 60 Mb van UPC (kabel) en kan ook met deze snelheid downloaden. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de uploadende partij. Speedtest geeft een snelheid van 60 Mb.

Via kabel 11 Mbit en draadloos nu ook 11 Mbit.(heb op een ander kanaal gezet)
Bij signaalsterkte staat nu 72 Mbps op 10 meter afstand.

72 Mbps voor een 300 Mbps router is dat niet wat weinig ?

Nou, dat is de snelheid die je in LAN kunt halen. Je internet verbinding wordt uiteraard niets sneller. Het maakt voor de snelheid ook niet uit of je in een Ferarri of een Daihatsu Cuore in de file staat he?

Nou, dat is de snelheid die je in LAN kunt halen. Je internet verbinding wordt uiteraard niets sneller. Het maakt voor de snelheid ook niet uit of je in een Ferarri of een Daihatsu Cuore in de file staat he?

Dus of er 70 staat of 300 dat merk je niet tijdens het surfen ?

Hoi !

In zoverre, dat het maar helemaal de vraag is welke snelheid je netwerkkaart ondersteunt !

Met een n-router en een b- of g-netwerk/Wlan kaart heb je uberhaupt geen toegevoegde waarde aan een -n router.

Daarnaast wordt inderdaad met die router de downloadsnelheid echt niet groter dan met een -g router.

Wel is uiteraard je bereik beter....

Greetz,

Harry.

Hoi !

Windowstoets + R - services msc - scrollen naar Wireless Zero Configuration - uitschakelen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan