Nieuwe router, maar welke?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
ik wil graag een nieuwe router kopen, voor 2 pc's (later miss nog 3) ik wil er graag god mee kunnen gamen en internetten...
waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een router???
welke merken zijn goed?

Budget: €50,-

ik wil graag bij Alternate bestellen.. (www.alternate.nl)

ik heb trouwens ADSL lijn

Laatst bewerkt:
zijn die draadloos??

ik wil graag bedraad voor nog sneller resultaat.
en waar moet ik op letten met de aanschaf?? een bereik ofzo ??

hoezo zou je letten op het bereik als je Bekabeld wil en ze zijn alle 2 draadloos ja !

draadloos is toch minder sterk??
bedraad is toch sneller, ook met gamen?

SNEL en DRAADLOOS ou wel het aller mooist zijn

Laatst bewerkt:
het is wat je goed noemt..................
ik zou niet voor sweex gaan als je veel online game't neem dan gewoon kabel....

maar is het verstandig dat daar ook nog een router tussen zit dan?? of kabel naar boven en dan splitter en dan naar beide pc's ?

maar is het verstandig dat daar ook nog een router tussen zit dan?? of kabel naar boven en dan splitter en dan naar beide pc's ?

Waar een router ik begrijp je niet
1 wil toch maar 1 router gebruiken ?

ja....

Modem » (bekabeld naar zolder)» Router » PC 1 & PC 2

klopt dit ?

Een router vertraagd absoluut -minimaal-. Daar ga je geen last van hebben.
300 MBIT is een beetje een "truukjes"oplossing en aan 100 heb je voldoende, en zeker voor gamen daar je internet maximaal 20 zal zijn. Sweex is een beetje een B-merk (C-merk:rolleyes:) dus bij voorkeur niet voor kiezen.

Ik heb de Linksys WRT54G gehad en heb nu de Linksys WAG200G-EU en dat is topspul. Sowieso Linksys maar deze 2 knapen ben ik zeer tevreden over. De laatste is het nieuwere model.

Ze zijn beide draadloos, dat zie je aan de antenne (en projectbeschrijving). Draadloos is voor sommige mensen wat lastiger met gamen als het signaal niet constant is wil er wel eens een lagspike optreden. Bedraad is sowieso altijd beter maar draadloos.. tja. Ik heb draadloos gegamed en problemen is een groot woord maar lagspikes had ik wel af en toe.

is het bijvoorbeeld ook mogenlijk om gewoon een kabel vanaf het modem naar boven te trekken, daar een splitter en dan naar beide pc's ???

Wat zijn de voor & na delen hiervan?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan