Nieuwe router nodig of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiel777

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Hallo allemaal,

ik heb een vraag over ons netwerk thuis:P Ons netwerk doet het niet goed en mijn vraag is wat we aan ons netwerk moeten veranderen.
Moet het internet beter of bijvoorbeeld de router en welke kan ik dan het best kopen???
we hebben:
UPC internet van 25 of 30mbps
router van Linksys type: wrt54g2
2 laptop (draadloos)
1 desktop(gewone computer)(kabel)
1 playstation 3 en ik speel hiermee dus online(kabel)

Alvast bedankt,

Grtz Chiel

wat is het probleem nu dan? wat werkt er nu niet in het netwerk? misschien kunnen wij het even oplossen?

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
Ons netwerk doet het niet goed
geef aan wat er niet goed is aan je netwerk, is het te langzaam, valt de verbinding regelmatig uit enz.

Stom dat ik dat er niet bij heb gezet.
Probleem:
Als ik 2 computers/laptops aan heb staan en iemand is online aan het playstationen dan valt de playstation regelmatig uit, terwijl hij nooit uitvalt als alleen de playstation aan staat of in combinatie met een computer/laptop. Het internet is wel snel genoeg, maar als er te veel apparaten aan staan dan is hij ook behoorlijk traag.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

bedoel je dat hij wegvalt, kwa online gamen of helemaal uit?

Meestal valt hij uit en dan doet hij het er na meteen weer als je hem opstart. Het is denk ik puur overbelasting van de router of dat het internet van UPC het niet aan kan.

en als je de ps3 gewoon draadloos probeert?

neenee, dat is niks ( heb ik namelijk al een tijdje gehad ). Valt hij haast om de 5 minuten uit dus dat gaat hem niet worden. Het ligt ook niet aan de kabel, want met kabel is altijd beter dan draadloos natuurlijk.

maar bedoel je dus uit van dat de playstation uitschakeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan