Nieuwe router, nu kan ik niet meer scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iineke

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Berichten
68
Ik heb een nieuwe router aangesloten, een ASUS RT-N66U, de oude was kapot.
Deze is aangesloten op het kastje van de glasvezelprovider.
Van daaruit gaat er onder meer een draad naar een andere router, en daarin zitten onder meer mijn pc (met W7) en mijn HP officejet 8600 pro printer.

Eerst deed mijn printer het helemaal niet meer, hoewel ik het IP-adres wel zag in het programma van Asus.
Daarom heb ik de printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas... het is nog niet in orde.
Nu kan ik wel printen, maar het scannen lukt nog steeds niet: de scanner wordt dan weer niet gezien.
Ik heb alles al verschillende malen aan/uit gezet of gereset. Het helpt allemaal niet.

Wat kan er fout zijn?
Normaal is het een fluitje van een cent om deze printer te installeren, ging steeds meteen goed!
Wat maakt dan dat het me nu zoveel problemen geeft?
 
Klein vraagje, hoe heb je de routers aangesloten? Als ik jou goed begrijp zou je de tweede router meer als switch willen gebruiken. Je zou ze dan als volgt aansluiten:
Glasvezelkastje > 1e router wan/internet poort
1e router lan poort > 2e router lan poort.

Als het goed is zou je dan de printer weer normaal moeten zien. Kan je dit eens testen?
 
Volgens mij heb ik hem zo aangesloten.
In elk geval is hij nu hetzelfde aangesloten als bij de oude router.
En het is natuurlijk vreemd dat ik wel kan printen (testpagina wordt goed afgedrukt), maar niet kan scannen.
Heeft dat misschien iets te maken met de installatie als fax?
 
Heb de volledige installatie weggehaald, inclusief de registerkeys. Daarna opnieuw geïnstalleerd, deed het nog niet. Toen nieuw installatieprogramma gedownload, en dat geïnstalleerd, en nu werkt het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan