nieuwe router of modem kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lstobias

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2009
Hallo Lezers.
ik heb een probleem. we hebben sinds een half jaar ofsow ziggo alles in een paket. het internet zou dus wel redelijk goed moeten zijn. maar dat is het dus niet. het is gewoon zielig. als ik een youtube filmpje wil kijken moet ik 2 minuten wachten om een 1 minuut filmpje te kijken.....en gamen.....daar wil ik het niet eens over hebben.....maar uhm. eventjes terug over mijn probleem. het gaat dus allemaal heel sloom. en ik weet niet waar het aan licht. mijn router of mijn modem of het abonument zelf?. ik heb echt een super oude modem. mijn moeder(ja ik woon nog steeds thuis...(ben 13 jaar)). 5 jaar oud ofsow. dus mischien licht het probleem daar? en ik heb een netgear wgr614 v7 router. en nu weet ik dus niet waar ik moet beginnen. en als het aan mijn modem licht. iemand een goede site...?

alvast bedankt!

PS

ik gebruik geen firewall (zover ik weet)....en ofc. heb ik internet via modem>>>>>router>>>>>computer (adsl)

Laatst bewerkt door een moderator:
tja, hier kreeg ik een nieuw modem bij het nieuwe abbo, en je kan altijd naar je ISP bellen dat je een nieuw modem nodig hebt etc. Dat zou ik iig doen.

dit is natuurlijk niet 1 2 3 te zeggen maar je kan met onderstaande instructies wel een paar dingen uitsluiten.

1. sluit je computer eens direct op de modem aan, zonder router ertussen. Is internet nog steeds traag? Dan ligt het niet aan je router.
2. wat voor abonnement heb je? Hoeveel megabit up / down ?
3. Zorg ervoor dat er niet wordt gedownload etc, torrents bijv. kunnen je breedband opslokken
4. sommige ISP's hebben een quickfix / auto fix programmaatje op hun site, google daar eens naar.

hierna kun je kijken of het aan je router / modem / abo ligt. of iig 1 of 2 daarvan uitsluiten.

Lijkt me redelijk onmogelijk.
Bij het alles in één pakket heb je ook een nieuwe modem gekregen, die zal je moeten gebruiken anders werkt het niet, de oude modems (5 jaar en ouder) ondersteunden geen telefonie, dus als het modem daadwerkelijk zo oud is kun je ook niet bellen.
Welk merk/type modem heb je nu staan?

En misschien handig om te weten welk Ziggo pakket je precies hebt, er zijn meerdere alles in 1 pakketten

in je PS staat ADSL....hoe kan dat?
adsl gaat via de koper draadjes van de telefoonkabel.
Testen www.speedtest.net
en plak dat plaatje wat je dan krijgt in je volgende bericht.

in je PS staat ADSL....hoe kan dat?
adsl gaat via de koper draadjes van de telefoonkabel.
Testen www.speedtest.net
en plak dat plaatje wat je dan krijgt in je volgende bericht.

ben ik weer.
jullie hebben gelijk. het is denk ik geen adsl. heb net naar ziggo gebeld. heb laptop met modem verbonden. en kreeg een internet snelhijd van 20 mb per seconde. en downloade met 1-2 mb per seconde. ok dat is een goed teken,geen nieuwe modem nodig(die modem van ons kregen we niet bij het abbo hoor :'/) ik heb alles in een plus

maar uhm. nu ligt het dus aan mijn router. hij is van netgear (wgr614v7)

is deze router gewoon slecht of moet ik er iets mee doen om dat ding goed aan de praat te krijgen....alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan