Nieuwe router = traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
hallo iedereen,

Ik had eerst een belkin router die nogal sloom was na een vraag op helpmij is me aangeraden de sitecom WL-614 te kopen. heb ik gedaan de snelheid kon gaan tot 300 Mbps en zou veel beter moeten zijn dan me belkin maar als ik zo naar de resultaten kijk scheelt het niks. als ik snelheidstesten doe is het gewoon evenveel als bij me belkin router (download snelheid zelfs ietsjes minder). hebben jullie wat tips voor mij hoe ik betere connectie heb. (de router gaat niet door muren het staat 9 meter van me computer af)

alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
doe eens de test met speedtest en plaats dat plaatje eens hier

www.speedtest.net is de link

oke oke ik kijk dus net naar specificaties van me belkin usb stick wat blijkt 54 Mbps is maximum oke ik word echt gek nu :P dat word dus een andere usb weetje toenvallig een goeie die mijn sitecom WL-614 ondersteunt?

neem dan ook een sitecom.
past goed bij elkaar.

maar welk abonnement heb je en bij wie.
Zoals ik nu kan zien heb je een langzaam abonnement.

en heb je daar ook de gegevens van dus het pakket bijvoorbeeld.

ADSL Extra zonder KPN telefoonlijn. blablablba tot 20 Mbit/s downstream 1024 Kbit/s upstream.

volgens mij heb ik gewoon een *** abbonoment

Bij ADSL hangt de snelheid af van de afstand van je huis tot de wijkcentrale.
8mb/s kan (helaas) een realistische snelheid zijn.

Belkin én Sitecom kunnen deze snelheden makkelijk aan, vandaar dat je weinig verschil merkt.
Wel heeft een N router meer bereik, dat werkt echter pas goed met een N stick (zie post puppie)

Hier kun je zien wat Online zelf opgeeft voor jou verbinding.

mvg Leo

Als je de mogelijkheid hebt, is het een optie om de pc bedraad aan te sluiten op de router
en dan nog eens de test uit te voeren.
Dan weet je of het aan online ligt of niet.

Hoe ziet het netwerk er precies uit? (heeft de modem van Online trouwens geen draadloos netwerk?)

nee het modem van online is een speedtouch maar is niet draadloos. hoe bedoelde je dat precies met pc bedraad op de router?

nee het modem van online is een speedtouch maar is niet draadloos. hoe bedoelde je dat precies met pc bedraad op de router?

Het aansluiten van je computer met een zogenoemde utp kabel.
zodat je dus niet draadloos maar met een draadje bent verbonden.

Als je hiermee dezelfde snelheid haalt als wanneer je draadloos bent verbonden weet je iig zeker dat het niet aan je draadloze netwerk ligt en dus eerder aan je internet provider.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan