Nieuwe router welk voordeel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,
Ik heb ooit een goedkope router gekocht een aantal jaar geleden. Maar de techniek gaat natuurlijk maar door. Kan iemand mij vertellen als ik de nieuwste modernste router koop, waar ga ik er dan op vooruit?

m.vr.groet Marianne

Hallo,
Ik heb ooit een goedkope router gekocht een aantal jaar geleden. Maar de techniek gaat natuurlijk maar door. Kan iemand mij vertellen als ik de nieuwste modernste router koop, waar ga ik er dan op vooruit?

m.vr.groet Marianne

Op instelgemak; bereik en snelheid.....

Een voorbeeld.

Maar er zijn meer goede routers.

Grtz.

Is het een domme opmerking als ik vraag wat er dan sneller is?
Als ik mijn telefoon gebruik op de wifi,is de verbinding dan sneller, het ophalen van internet pagina's?:(

oh ja, ik vergat nog te vragen, kun je tegenwoordig ook draadloos iets doen met de router en een moderne nieuwe tv? of is dat nog iets te vroeg?

Is het een router met een optie voor draadloos internet? Of een gewone router?

In het laatste geval zou ik, als het allemaal bevalt, geen andere kopen. Als je draadloos gebruikt en de router ondersteund geen WPA(2) dan zou een update voor de veiligheid zeker niet slecht zijn. Ook heb je bij nieuwere routers vaak meer opties qua firewall (welke poorten mogen open, welke dicht) en je kan soms zelfs het bereik van je draadloos netwerk regelen (Eventueel kan je bepaalde routers voorzien van nieuwe firmware (software, DD-WRT bijv.) waarmee je echt alles in detail kan regelen).

Ontwikkelingen genoeg, maar of je het echt nodig hebt? :)

Is het een router met een optie voor draadloos internet? Of een gewone router?

In het laatste geval zou ik, als het allemaal bevalt, geen andere kopen. Als je draadloos gebruikt en de router ondersteund geen WPA(2) dan zou een update voor de veiligheid zeker niet slecht zijn. Ook heb je bij nieuwere routers vaak meer opties qua firewall (welke poorten mogen open, welke dicht) en je kan soms zelfs het bereik van je draadloos netwerk regelen (Eventueel kan je bepaalde routers voorzien van nieuwe firmware (software, DD-WRT bijv.) waarmee je echt alles in detail kan regelen).

Ontwikkelingen genoeg, maar of je het echt nodig hebt? :)

ik had al zo'n vermoeden

Is het een domme opmerking als ik vraag wat er dan sneller is?
Als ik mijn telefoon gebruik op de wifi,is de verbinding dan sneller, het ophalen van internet pagina's?:(

Hoe bedoel je? Als je verbinding met je draadloos netwerk kan maken met je GSM dan is het internet zeker sneller in vergelijking met GPRS.

oh ja, ik vergat nog te vragen, kun je tegenwoordig ook draadloos iets doen met de router en een moderne nieuwe tv? of is dat nog iets te vroeg?

Internet op TV? Ik weet niet of er TV's zijn die een ingebouwde browser hebben, maar ze komen er ongetwijfeld. :)

ik had al zo'n vermoeden

Wat voor vermoeden?

Ik had al zo'n vermoeden dat ik er niet veel op vooruit ga.
En ik gebruik nu ook mijn wifi, maar ik vroeg mij af of dat sneller kon, is deze snelle tijd....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan