nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Na een jaar of 5 met een IEEE802.11b router gewerkt te hebben wordt het nu een beetje tijd voor een 11g denk ik. Ik zag dat er van 54Mb/s tot 300 Mb/s zijn. Kun er je ongestraft eentje van 300 nemen en moet ik nog ergens anders op letten?
Zit op Multikabel - power.

Je kunt ongestraft een router nemen die een hogere snelheid ondersteunt dan je daadwerkelijke internet-snelheid, geen enkel probleem!

Als je een snelle draadloze router wil is.
zijn de N1 routers wel een oplossing!

ja, maar zal een N1 echt veel meer te bieden hebben dan bijvoorbeeld een D-Link D615 voor pak weg 50 ipv 80 - 90 euro?

Meestal hebben de N routers Gigabit lan, en is het draadloze signaal sneller en heeft meer bereik. Als je voor een N gaat, kan die wel een paar jaartjes mee.

Hoi,

Mijn ervaring.
Ik heb sinds enige tijd een WNR854T van Netgear, omgeruild nadat ik een D-link DIR655 had uitgeprobeerd .....

Beiden zijn Wireless-N gigabit routers.
Ik kijk nogal veel 'streams' zoals uitzending-, RTL- of SBS-gemist. Daarbij is - vooral draadloos - uiteraard de snelheid van dataoverdracht belangrijk.
Bij de D-link ging dat van begin af aan helemaal fout, tot mijn verbazing niet alleen draadloos, maar ook bedraad. Een anderhalf uur durende sessie (en dus een hoge telefoonrekening) met de helpdesk van D-link verder géén oplossing.

Over de Netgear ben ik zeer tevreden.
Houd er bij de aanschaf rekening mee, dat je om te profiterenvan de snelheid en beter bereik (draadloos) je netwerkkaarten evt. moet vervangen (op de notebook feitelijk een extra kaartje in USB- , pcmcia of Exresscard-variant) en voor 'vast' een gigabit netwerkkaart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan