nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
hoi,

ik heb upc power (10 MB/s) en ik heb een nieuwe router nodig.
ik heb nu een niet-draadloze router van sweex, maar dat ding moet ik heel vaak resetten.

nu zag ik op de site van upc dat je van hun ook routers kan bestellen, alleen ze zijn wel prijzig:

http://www.upc.nl/internet/internet_diensten/draadloos_internet/

weet iemand of deze routers het beste zijn als je upc hebt?
of kan ik net zo goed gewoon een andere (goedkopere) router kopen?

zo ja, welke kan ik het beste nemen voor mijn internet verbinding?

hij hoeft niet perse draadloos te zijn, want ik heb al kabels liggen.
en de prijs het liefst tot 50 euro.

alvast bedankt,

gr ruud

Dan gewoon een routertje kopen die je wat lijkt qua features. Sitecom heeft vast wel wat in die prijsklasse zitten, ook Conceptronic (veelal te koop bij Mycom) kwam laatst goed uit 1 van de testen van Hardware.info.

oke,

maar wat is het verschil tussen zo'n upc router en bv een sitecom router, of is er verder geen verschil.

en wat is beter kwa snelheid, een draadloze of met draad?

of maakt dat niet uit.

110 Euro voor een N router is een hoop geld.
Kijk eens naar de Sitecom 300 N Wireless Router.
Die heb ik zelf en ben er zeer tevreden over. Makkelijk in gebruik en zeer stabiel.
Met en zonder USB adapter te koop. Net wat je wil.

je kan ook een Linksys kopen dan wel een
WRT54G
die ondersteunt Upc volledig

dat weerhoudt er niet van dat een ander modem zoals eerder hier word
omschreven niet goed is dat is natuurlijk onzin:p

maar de linksys komt ongeveer op 49.50 nou ja dat is de prijs die ik ervoor betaald heb
bij een dood gewone pcboer in de stad :P is onder de 50 euro en zelfs nog draadloos ook
tot op 50 aansluitingen draadloos en 4 met draad ..
goed instelbare opties Sterke firewall
wat wil je nog meer :P

Sommige routers kunnen de zeer hoge down- en uploadsnelheden van UPC Internet Extreme niet aan, waardoor u niet maximaal van de snelheid kunt profiteren. Wij adviseren u in dat geval contact op te nemen met de leverancier van uw router, waarbij u duidelijk moet vermelden dat het om UPC Internet Extreme gaat. Mocht u nog geen router hebben, dan adviseert UPC een van de volgende drie routers; Corega router (verkrijgbaar bij de UPC centers), Linksys WRT54G en de ASUS SL1000.
UPC heeft sinds november 2006 ook een draadloze router die de snelheid van Extreme aan kan.

Laatst bewerkt:
maar wat is het verschil tussen zo'n upc router en bv een sitecom router, of is er verder geen verschil.

en wat is beter kwa snelheid, een draadloze of met draad?

De router die UPC aanbied is een Netgear. Zelf heb ik een Netgear getest maar dat werkte voor geen meter, die router was echt beroerd en vele mensen hadden er problemen mee. Zelf heb ik nu een D-Link DIR-655 i.c.m. UPC 25Mbit en dat werkt uitstekend.
Er zit geen verschil tussen de router die UPC aanbied en een winkel versie zover ik weet.

Waar je eventueel nog wel op kan letten is de snelheid van de bedrade poorten. Zelf heb ik voor de D-link gekozen vanwege de Gigabit WAN en LAN poorten zodat ook UPC Fiberpower 120 geen probleem zou opleveren. Ben je niet van plan zo'n abonnement te nemen dan is het uiteraard een 100Mbit WAN poort ook voldoende.

Wat de snelheid betreft merk ik met de D-link geen verschil tussen bedraad en draadloos wanneer de verbinding goed is. Ook draadloos halen we de bijna 3000 KBps download via de nieuwsgroepen, net zoals bedraad dus. Draadloos kan dus ook prima maar dan zou ik toch voor een N router gaan vanwege de hogere doorvoersnelheid en reikwijdte.

De gaming versie van de Sitecom N serie komt beter uit de testen qua snelheid dan de gewone 300 N maar is ook iets duurder.

bedankt voor de tips.

ik weet nog niet zeker welke ik ga halen.

maar ik weet nu iig wel welke ik niet ga halen, namelijk die van upc van 110 euro :p

gr ruud

Het blijft een kwestie van je eigen wensen op een rij zetten dan kijken welke router daar bij past.

- Wel/geen Gigabit WAN (van het modem naar de router)
- Wel/geen Gigabit LAN (binnen je eigen netwerk)
- Wel/geen Draadloos, zo ja welke snelheid G,N
(N routers zijn ook al erg betaalbaar, let wel dat de goedkopere modellen minder antennes hebben!)
- Hoe uitgebreid moeten de opties zijn op de router etc.
- Maximale bedrag wat je wilt uitgeven.

Daarmee kan je al heel wat routers uitsluiten en een shortlist maken. Zoek ook op internet naar eventuele veel voorkomende problemen met de verschillende routers des te eerder heb je in de gaten wanneer de router defect is. Zoals bij mijn Netgear het geval was.

oke,

ik heb denk ik een niet zo'n hele uitgebreide router nodig denk ik.
heb sowieso geen gigabit lan/wan nodig, want ik ben niet van plan om op korte termijn een snellere internet verbinding te nemen als deze (10MB).

en uitgebreide functies op de router heb ik ook niet echt nodig.
ik neem denk ik toch wel een draadloze, is wel handig.
maar dan wil ik wel dat het signaal zo goed mogelijk word door gegeven, dus ga dan denk ik wel voor zo'n N router.

maar dan zal ik wel goed uitzoeken welke ik neem (dus niet zo'n goedkoop merk).

Je hebt me hier wel goed mee geholpen, want van routers weet ik echt bijna niks.
Had bv nog nooit gehoord van N/G routers, of gigabit lan/wan.

thnx

... Zelf heb ik nu een D-Link DIR-655 i.c.m. UPC 25Mbit en dat werkt uitstekend.
...

Ik vroeg me af op wat voor een modem je die router hebt aangesloten en of je hem aansluit met een crossed kabel of met de meegeleverde CAT5E kabel..

De reden hiervoor is omdat ik de router wel up en running krijg, maar geen internet er doorheen krijg. direct via de modem werkt het wel. Ik heb werkelijk elk forum uitgeplozen en upc gebeld tot hoge rekeningen toe. :mad:

Ik heb een Arris TM602B/220 en tevens een DIR655 (A4) en UPC 25Mbit.

Alle hulp is welkom.. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan