Nieuwe samenstelling PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

v1tah

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Ik ben niet echt een expert op dit gebied, maar ik wil graag een pc samenstellen van rond de 600 euro (alleen de kast). Ik wil er vooral veel films en muziek mee gaan downloaden, met daarnaast af en toe een game (geen hardcore-gamer). Nu heb ik een lijstje gemaakt van wat me wel aardig leek, alleen heb ik er dus niet heel veel verstand van. Dus is mijn vraag, vergeet ik iets belangrijks en past alles goed bij elkaar? genoeg voeding enz? En moet er misschien een video of geluidskaart bij om films/games te draaien?

Kast: AOpen H450A, Wit

Voeding: Cooler Master iGreen Power, 430 Watt, Retail

Ventilator: Cooler Master TLF-S12-ER, 120 x 120 x 25 mm, Rood

Geheugen: Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 0 x

Harde schijf: Hitachi Deskstar T7K500, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300

DVD RW: Asus DRW1608P3S, ATAPI/E-IDE, Wit, Retail (random gekozen)

Moederbord: Asus P5B-VM, Retail

Processor: Intel Pentium D, 820, Socket 775, Boxed

Help me out pls :shocked:

Ik zou mezelf nou niet bepaald een expert noemen op het gebied van computers, maar een systeem zonder videokaart dat klopt niet helemaal volgens mij :confused:? En het kan zijn dat je geluidskaart onboard zit maar als je er een losse bijkoopt scheelt dat aanzienlijk in de tempraturen die je processor bereikt :cool:

Ik zou mezelf nou niet bepaald een expert noemen op het gebied van computers, maar een systeem zonder videokaart dat klopt niet helemaal volgens mij :confused:? En het kan zijn dat je geluidskaart onboard zit maar als je er een losse bijkoopt scheelt dat aanzienlijk in de tempraturen die je processor bereikt :cool:

:confused: Idd, een geluidschip, hangt aan de southbridge, en werkt zelfstandig, en gebruikt geen resourses van de CPU, dus die veronderstelde warmtontwikkeling, is er niet.

Een onboard videokaart daarintegen, gebruikt een deel van het intern geheugen, wat veel trager is dan vram, het geheugen op de grafische kaart, en veel games kunnen er niet op worden gedraaid.

Zou dan ook voor een moederbord zonder een onboard video en een apparte grafische kaart kiezen.

En daarbij, de ram die er bij is gekozen is ''PC 5200'' dat is ddr Ram maar dat ondersteunt dat moederbord niet het moet ''PC >2< zijn'' dat is de nieuwere soort, Btw geen videokaart kan werken. Maar dan zie ik je geen games spelen, ook geen spellen uit 2003,

En Btw met dat systeem kom je toch nooit op 600 € :shocked:

ow nu zie ik het er staat DDR 2 PC , maar geen Pc2 , heb ik niet gezien sorry

Laatst bewerkt:
:confused: Waar heb je het over, @rickyy, hij heeft toch DDRll, en het bord is ook voor DDRll, lees eerst goed, voordat je reageerd, en verdiep je er eest in.

Thnx voor de reactie jongens, maar wat is een redelijke videokaart? Ik zie hier iets van nVidia GeForce 7600GS staan... Is een aparte videokaart dan het enigste wat ik nog mis? :o oja, en als ik een aparte video kaart heb, moet ik dan ook een ander moederbord nemen? Sorry voor de misschien wat domme vragen, anders zal ik toch maar via dell wat samen moeten stellen

Laatst bewerkt:
Er zijn natuurlijk videokaarten te koop van alle soorten en maten het ligt er natuurlijk maar een beetje aan hoeveel je er aan wilt uit geven en hoeveel games je er mee speelt maar zoals je al zei dat je geen hardcore gamer bent hoeft deze kaart natuurlijk niet het beste van het beste te zijn. Met die 7600GS kom je natuurlijk al een heel eind al zal ik hem niet super goed noemen als je kijkt naar:
* Engine kloksnelheid
* 400 MHz
* Geheugen kloksnelheid
* 800 MHz
* RAMDAC
* 400 MHz
Ik zou eerder voor zoiets gaan: http://www.azerty.nl/producten/prod...orce-7600-gt-256-mb-ddr3-pci-express-x16.html
Maar ik denk dat de meer pc ervaren mensen hier op dit forum je natuurlijk veel beter kunnen helpen dan ik maar misschien heb je hier wat aan :)

Ja ik zat meer naar het aantal MB te kijken, die van jou is 256, en die ik noemde is 512. Of zijn dat juist dingen die niet zoveel uitmaken?

:confused: Waar heb je het over, @rickyy, hij heeft toch DDRll, en het bord is ook voor DDRll, lees eerst goed, voordat je reageerd, en verdiep je er eest in.

Er staat DDR 2 PC 5300 er hoort dan PC 2 5300 te staan daarom zag ik het niet :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan