nieuwe sata schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim v. Poppel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Even een vraagje, ik heb een nieuwe sata schijf geinstalleerd, en van de bestaande c-schijf dmv gohst xp overgezet naar de sata schijf.
Nu wil de sata schijf niet booten.
Wat heb ik verkeerd gedaan?

Hallo,

Je hebt je vraag in de sectie Tips & Handleidingen geplaatst. Dit is echter niet de juiste sectie voor vragen. Ik zag dat je nog vrij nieuw bent op helpmij.nl, dus voor deze keer heb ik je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Bij deze wel een vriendelijk verzoek om de volgende keer de juiste sectie te selecteren.

Mvg,

fuego
Moderator Tips & Handleidingen

Welkom op Helpmij.:)

Staat in het Bios wel aangegeven, dat de pc vana SATA moet opstarten? Ik weet niet zeker, maar het kan dat je Windows opnieuw moet installeren, omdat er totaal geen SATA-driver geinstalleerd is. (dit kan ik fout hebben). Was je vorige schijf ook SATA?

Welke melding krijg je eigenlijk? No bootable device found of zoiets?

Wat je in ieder moet nakijken (zie vorige posts) of wel vanaf die nieuwe schijf wordt opgestart. Trek bijvoorbeeld even de voedingkabel van de evt. nog aanwezige harde schijf/schijven eruit om te kijken of je het daarmee kunt afdwingen.

Wordt opgestart vanaf de sata-schijf, maar start XP niet, probeer dan met de XP Cd herstelmodus te starten (Opstarten van XP installatieCD, R kiezen voor Herstelconsole. Hopelijk vind ie dan je XP installatie op de SATA schijf (dan kun je kiezen met een nummer voor de Windows installatie waar je naar toe wilt). Geef het wachtwoord voor Administrator in (of druk gewoon Enter als geen wachtwoord ingesteld).

NB: Het gaat hier niet om een recovery of master-cd. Ik bedoel een echte XP installatiecd (Home of Professional maakt hier niet uit).

Doe dan (dus op de commandprompt van Herstelconsole)
Fixboot
Fixmbr
bootcfg /rebuild
exit

Er worden op de eerste 2 commando's de vraag gesteld of je dat wilt. Bevestig dat.

Hopelijk start XP dan wel door.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan